Předmět Projektová výuka v primární škole (KPR / 6054)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 6054 - Projektová výuka v primární škole, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do předmětu, seznámení s cíli a obsahem, s doporučenou a rozšiřující literaturou. Studentům budou sděleny požadavky k zápočtu a zásady prezentace seminární práce.2. Projekt, projektová metoda.3. Projektové a integrované vyučování.4. Koncentrační idea, jako východisko projektu.5. Typologie projektů.6. Přednosti a úskalí projektů.7. Plánování projektu - záměr, cíle, motivace,etapy projektu8. Využití pojmového mapování při přípravě projektu.9. Plánování projektu - návrh koncentrační ideje, výstup projektu.10. Plánování činností, organizace, časové rozvržení.11. Materiální a finanční zajištění projektu12. Jak hodnotit projekt.13. Prezentace výsledků studia - prezentace projektů.14. Prezentace výsledků studia - prezentace projektů.
Získané způsobilosti
Student(-ka) ovládá znalosti potřebné k navrhování a realizaci výchovně vzdělávacích projektů. Umí projekty plánovat, realizovat a hodnotit. Řízení projektů, dílčích činností, použitých metod a forem práce dokáže zdůvodnit a obhájit. Provádí hodnocení dosažených výsledků žáků a sebereflexi své práce.
Literatura
COUFALOVÁ, J. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy. Náměty pro učitele. Praha, Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0.KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. PF MU Brno, 2006. ISBN 80-210-4142-0.GRECMANOVÁ,H., URBANOVSKÁ,E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 80-85783-73-8.KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.ČECHOVÁ, B. a kol. Nápadník pro rozvoj klíčových kompetencí ve výuce. Praha, Scio, 2006. ISBN 80-86910-53-9.GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: nakladatelství HANEX, 2000. Valenta, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha, 1993.
Požadavky
Požadována je 80% účast studenta na seminářích a aktivní práce v semináři (příprava referátů; samostudium vybraných celků, jako příprava k diskusi).
Garant
doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.