Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika primární školy (KPR / 6071)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 6071 - Pedagogika primární školy, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod - seznámení s programem výuky, s doporučenou literaturou a s požadavky k ukončení předmětu2. Dítě a pojetí dětství v zrcadle času3. Pojetí a současná orientace předškolní výchovy4. Proměny české školy a primárního vzdělávání5. Humanistický koncept výchovy (znaky humanistické výchovy)6. Učitelovo pojetí výchovy a vzdělávání7. Osobnost dítěte v kontextu humanistické výchovy8. Prostředí podněcující rozvoj osobnosti žáka9. Učitel a specifika jeho práce v primární škole (povinnosti třídního učitele, dokumentace ve třídě, bezpečnost a zdraví ve škole)10. Kázeň a autorita v primární škole11. Výchovné strategie a přístupy ve výchově

Získané způsobilosti

Student(ka) se orientuje v aktuálních událostech v oblasti školství a vzdělávání, dokáže charakterizovat koncepci humanisticky pojaté výchovy a vzdělávání a promítá progresivní tendence do svého pojetí výuky a pojetí dítěte. Svým přístupem a komunikací je schopný(á) vytvářet sociálně bezpečné, podporující a kooperující prostředí ve skupině. Prokazuje přehled o legislativní problematice ve školství, alespoň teoreticky zvládá vedení školní dokumentace, zná jednotlivé materiály a umí s nimi nakládat. Teoreticky ovládá rámec povinností třídního učitele.

Literatura

KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. A KOL. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005. KOSOVÁ, B. Rozvoj osobnosti žiaka (so zameraním na 1. stupeň základnej školy). Prešov: Rokus, 2000. HRADEČNÁ, M. A KOL. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: Karolinum, 1998. PELIKÁN, J. Výchova pro život. Praha:ISV, 1997. ISBN 80-85866-23-4.VALIŠOVÁ, A. A KOL. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. VALIŠOVÁ, A. a kol. Autorita ve výchově. Praha: Karolinum, 1999. Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha, 2004. ISBN ISBN 80-7178-888-.PELIKÁN, J. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum, 2007. SKALKOVÁ, J. Humanizace vzdělávání a výchovy jako soudobý pedagogický problém. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 1993. PELIKÁN, J. Pomáhat být. Otevřené otázky teorie provázející výchovy. Praha: Karolinum, 2002. KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. A KOL. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:- aktivní 80% účast na přednáškách,- zpracování zápočtové práce. Požadavky ke zkoušce:Okruhy ke zkoušce korespondují s jednotlivými tématy v obsahu předmětu a s přednášenými tématy.

Garant

doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.