Předmět Didaktika primární školy (KPR / 6072)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 6072 - Didaktika primární školy, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod - seznámení s programem výuky, s doporučenou literaturou a s požadavky k ukončení předmětu.2. Cíle a obsah vzdělávání primární školy v pedagogických dokumentech, inovační tendence3. Integrace obsahu učiva v primární škole4. Činnostní a zkušenostní orientace vyučování5. Osvojování pojmových systémů ve vyučování a jejich používání6. Vytváření dovedností u žáků v procesu vyučování7. Proměna vyučovacích metod v primární škole. Specifika vyučovacích metod v primární škole.8. Práce s konkrétními výukovými metodami, praktická cvičení9. Práce s konkrétními výukovými metodami, praktická cvičení10. Integrovaná tematická výuka a projektové vyučování11. Současné přístupy k hodnocení žáka primární školy12. Školní prospěch, příčiny neprospěchu, práce s neúspěšným žákem v primární škole13. Analýza a hodnocení zpracovaných portfolií14. Hodnocení výuky, zápočty
Získané způsobilosti
Student(ka) se orientuje v základních kurikulárních dokumentech, připravuje a realizuje výuku jako systém vzájemně závislých kategorií (cíl, obsah, metody, prostředky, formy, podmínky), ovládá dostatečnou škálu motivačních, expozičních, fixačních a evaluačních postupů, vytváří možnosti pro aplikaci naučeného v praktických situacích.
Literatura
DITTRICH, P. Pedagogicko - psychologická diagnostika. Praha: H&H, 1992. GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: nakladatelství HANEX, 2000. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ŠIKULOVÁ, R., MŰLLEROVÁ, L. Cvičebnice z obecné didaktiky pro studenty učitelství. Ústí nad Labem, PF UJEP, 2001. NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. Didaktika primární školy. Olomouc: UP PedF, 2005. MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1070-3.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.PASCH, M. A KOL. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-3.VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2006. SPILKOVÁ, V. a kolektiv. Proměny primárního vzdělávání. Praha: Portál, 2005. KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B., A KOL. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001. KALHOUS, Z., OBST, O. A KOL. Školní didaktika. Praha, Portál, 2002. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
Požadavky
- docházka na semináře, povoleny jsou max. 2 absence,- aktivní účast na seminářích - průběžné plnění zadávaných úkolů a jejich prezentace na seminářích,- předložení studentského portfolia a jeho úspěšná prezentace.Okruhy ke zkoušce korespondují s jednotlivými tématy viz obsah předmětu.
Garant
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.