Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Práce se zdravot. postiž. dětmi I v MŠk (KPR / 6080)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 6080 - Práce se zdravot. postiž. dětmi I v MŠk, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Výchova a vzdělávání jako součást komprehenzivní péče o děti s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním.2. Onemocnění nervové soustavy - přehled.3. Dětská mozková obrna - spastické formy, diparetický, hemiparetický a kvadruparetický vývoj dítěte.4. Nespastické formy dětské mozkové obrny.5. Další zdravotní postižení doprovázející dětské mozkové obrny.6. Příčiny vzniku dětské mozkové obrny, rizikové faktory. Rehabilitace a terapie při dětské mozkové obrně.7. Epilepsie.8. Záněty a nádory mozku dětského věku, mozková traumata. Míšní obrny, periferní obrny.9. Dystrofie a myopatie kosterního svalstva.10. Psychologické aspekty doprovázející postižení a nemoc. Poruchy řeči, komunikace a socializace dětí s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním.11. Raná péče o děti tělesně a zdravotně postižené.12. Specifika vzdělávání tělesně a zdravotně postižených dětí a mládeže.13. Speciální didaktické metody při vzdělávání tělesně postižených a zdravotně znevýhodněných.

Získané způsobilosti

Student charakterizuje a vymezí zdravotní a tělesného postižení; popíše syndrom centrální parézy, zejména dětskou mozkovou obrnu; specifikuje jednotlivé formy DMO; popíše psychomotorický vývoj postiženého jedince; Student vymezí skupinu nejběžnějších chronických onemocnění, se kterými je možné se ve školní praxi setkat; vymezí rozsah a význam rané péče ve vztahu k jedincům s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Umí zvolit vhodné metody práce s tělesně postiženým dítětem v MŠ.

Literatura

VÍTKOVÁ, M. ET AL. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. VÍTKOVÁ, M. Paradigma somatopedie. Brno: Paido, 1998. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-69-9.FISCHER, S., ŠKODA, J. Základy speciální pedagogiky. Ústí nad Labem: UJEP, 2007. ISBN 978-80-7044-855-7.KRAUS, J. Dětská mozková obrna. Praha: Grada, 2006. RENOTIÉROVÁ, M. Integrace handicapovaných dětí do podmínek školy. Olomouc: UP, 2001. OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3819-5.On-line katalogy knihoven. OPATŘILOVÁ, d. Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou. Brno: MU, 2010. ISBN 978-80-210-5266-6.PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. Tělesně postižené dítě v mateřské a základní škole. Brno: MU, 1994. LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.

Požadavky

Zpracování kazuistiky dítěte s tělesným postižením nebo s chronickým onemocněním.

Garant

doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Eva Mrázová