Předmět Současné edukativní trendy v přírodovědn (KPR / D0011)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / D0011 - Současné edukativní trendy v přírodovědn, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
? psychodidaktická východiska v konfrontaci s výchovnou i vzdělávací diverzitou, smysluplným učením a kritérii zprostředkování;? oblasti rozvoje (meta)kognitivních funkcí při práci s chybou;? metakognici jako součást autoregulace;? metakognitivní strategie porozumění textu (vztah kognitivní a emocionální aktivity v recepci textu a hypotézy somatických markerů), včetně textů odborných, jakož i čtení s porozuměním;? specifikace didaktické transformace v přírodovědně zaměřených předmětech s důrazem na přechod od referenčních vztahů k metakognitivním poznatkům a zkušenostem;? strukturování odborného textu v souvislostech mentálního mapování;? psychodidaktické reflexe žákovských prekoncepcí a procesuální úrovně tvorby poznatků? učební styly a učební strategie v kontextu primárního přírodovědného vzdělávání.
Literatura
ŠKODA, J. Psychodidaktika. Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8.LAROCHELLE, M., BEDNARZ. N., GARRISON, J. (eds.). Constructivism and Education. Cambridge: University Press 1998, s. 43-60. Sternberg, R.J. Kognitivní psychologie. Praha, Portál, 2002. GREDLER, M., E. Learning and instruction: Theory into practice. (5th Edition). Upper Saddle River: Prentice-Hall 2004.
Požadavky
Realizace výzkumného šetření zaměřeného na (dle výběru):" rozbor používaných metakognitivních strategií při osvojování přírodovědných poznatků," analýzu učebních opor (učebnice, pracovní listy, metodické listy) z oblasti primárního přírodovědného vzdělávání z hlediska didaktické transformace a didaktické rekonstrukce poznání," výzkum žákovských prekonceptů konkrétních přírodních dějů, jevů a fenoménů," srovnávací studii kurikula primárního přírodovědného vzdělávání v různých vybraných zemích.
Garant
doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Pavel Doulík, Ph.D.