Předmět Výchovné a vzdělávací teorie primární šk (KPR / D0012)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / D0012 - Výchovné a vzdělávací teorie primární šk, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Soudobé teorie vzdělávání a jejich možné aplikace v prostředí primární školyCharakteristika primárního vzdělávání z hlediska strukturních, obsahových a procesuálních vlastnostíProměny primárního vzdělávání v historicko-srovnávacím kontextuTradiční a reformní edukační koncepce vzdělávání a vyučování - inspirace pro učitelePojetí osobnostně rozvíjejícího vzdělávání - základ humanistické koncepce výchovyTeorie inkluzívního vzdělávání - vzdělávací a výukové strategie pro zachování rovných příležitostí
Literatura
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha, 2004. ISBN ISBN 80-7178-888-.SKALKOVÁ, J. Humanizace vzdělávání a výchovy jako soudobý pedagogický problém. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 1993. ŠKODA, J., DOULÍK, P. Psychodidaktika. Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha Grada, 2011. Bertrand, Y. Soudobé vzdělávací teorie. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-155-7.SVOBODOVÁ, J. A KOL. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. Brno: MSD, 2007. KOSOVÁ, B. Rozvoj osobnosti žiaka (so zameraním na 1. stupeň základnej školy). Prešov: Rokus, 2000. ŠKODA, J. Současné trendy v přírodovědném vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP, 2005. ISBN 80-7044-696-X.Kolář, Z. - Šikulová, R. Vyučování jako dialog. Praha, Grada, 2009.
Požadavky
Student odevzdá písemnou práci v rozsahu min. 20 normostran, následná prezentace zpracované problematiky a diskuse v rámci kolokvia. Možnosti výběru:1. teoretická práce - vypracování eseje na zvolené téma z oblasti primárního vzdělávání 2. realizace výzkumného šetření zaměřeného na prostředí primární školy a přírodovědné vzdělávání (dle výběru), např.: rozbor používaných vyučovacích strategií a metod při osvojování přírodovědných poznatků - konfrontace školní reality se zvolenými vzdělávacími přístupy; učitelova individuální koncepce přírodovědného vzdělávání v primární škole; pojetí úspěšného žáka z hlediska preferované koncepce vzdělávání v primární škole aj.
Vyučující
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.