Předmět Nadaný žák v primárním vzdělávání (KPR / D0027)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / D0027 - Nadaný žák v primárním vzdělávání, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) Změny ve vymezování nadání v průběhu 20. století, přístupy a modely nadánídruhy nadání, znaky nadaného žáka, přírodovědné nadání2) Osobnost nadaného žáka, problémy nadaných žáků, rodiče nadaných, vztah rodina a škola3) Teorie rozmanitých inteligencí H. Gardnera a její aplikace ve školské praxi4) Tvorba systému vyhledávání nadaných na škole, identifikační strategie, identifikace a výběr nadaných, pedagogické a psychologické vyhledávací metody5) Rozvíjení nadání ve škole a v rodině, organizační a obsahové formy edukace nadaných, doporučované vyučovací metody při práci s nadanými6) Legislativa, instituce, společnosti a organizace podporující rozvoj nadání v ČR
Literatura
GARDNER, Howard. Dimenze myšlení. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-717-8279-3.HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní. Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-1998-6.Jurášková, J. Základy pedagogiky nadaných. IPPP, Praha, 2006. Portešová, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011.
Požadavky
Možnost výběru:a) realizace rešerše výzkumů v oblasti přírodovědného nadání a jejich tématická analýza b) teoretická práce - vybrané modely nadání a jejich aplikace v přírodovědném nadání
Garant
Mgr. Dagmar Malinová
Vyučující
doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.