Předmět Výchova ke zdraví a zdravému životnímu s (KPR / D0032)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / D0032 - Výchova ke zdraví a zdravému životnímu s, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Klíčovými tématy předmětu, jež mají obsahově zajistit splnění vzdělávacích cílů, jsou zejména:Vybrané poznatky z věd souvisejících s výchovou ke zdraví a zdravému životnímu stylu (zdraví a nemoc, prevence před patogenními vlivy, zdraví a životní podmínky a životní prostředí; zdravý způsob života, pohybová aktivita jako součást prevence, výživa; stres, aktivní odpočinek aj.).Vybrané praktické aktivity výchovy ke zdraví (první pomoc; hlavní fyzikální, chemické a biologické faktory ohrožující zdraví a jejich účinky na lidský organismus a ochrana proti nim, praktické dovednosti první pomoci, ochrana obyvatelstva před živelnými pohromami aj.).Paradigmata a diskurs integrovaného přírodovědného vzdělávání na příkladu témat výchovy ke zdraví a zdravému životnímu stylu.Integrace vzdělávacích cílů v primární přírodovědě na příkladu výchovy ke zdraví a zdravému životnímu stylu.Integrace vzdělávacích obsahů v primární přírodovědě na příkladu výchovy ke zdraví a zdravému životnímu stylu (přehled, kritéria výběru) a jejich didaktická transformace.Klíčové vzdělávací prostředky výchovy ke zdraví a zdravému životnímu stylu.Motivační efektivita integrovaných obsahů na příkladu výchovy ke zdraví a zdravému životnímu stylu.Inovační vzdělávací strategie a technologie (IBSE, konektivismus) vhodné pro integrovaná přírodovědní témata.Rozvoj tvořivosti učitele pomocí integrované výuky, rozvoj sebereflexe.
Literatura
HAVLÍNOVÁ, M. A KOL. Program podpory zdraví ve škole. Praha, Portál, 2006. ISBN ISBN 80-736.MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví pro učitele. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2006. ISBN 80-7044-768-0.Kotulán J. Zdraví a životní prostředí. 1991.
Požadavky
" Strukturované portfolio výstupů, které potvrdí splnění vzdělávacích cílů předmětu: vypracování návrhů mezipředmětových projektů na vybraná témata (např. zdravý životní styl, pohyb a zdraví, první pomoc, ochrana zdraví v mimořádných událostech); návrh motivačních strategií pro vytvoření správného postoje žáků k zdravému životnímu stylu (didaktické hry, křížovky, exkurze atd.); ukázka přípravy na výuku dokládající kompetenci didaktické transformace vědeckých poznatků (výběr a úprava odborného textu z oblasti vědecké báze studijního předmětu, vytvoření pracovních listů, power-pointových prezentací, souboru vhodných experimentů a úloh k různým tématům studijního předmětu) atd. " Provedení analýzy dostupných kurikulí primárního přírodovědného vzdělávání ve vybraných zemích se zaměřením na problematiku zdraví a zdravého životního stylu.
Garant
prof. MUDr. Ladislav Pyšný, CSc., MPH