Předmět Přírodovědný experiment v primárním vzdě (KPR / D0036)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / D0036 - Přírodovědný experiment v primárním vzdě, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Klíčovými tématy předmětu, jež mají obsahově zajistit splnění vzdělávacích cílů, jsou zejména:Vybrané poznatky o přírodovědném vědeckém experimentování (role experimentu při bádání; vybrané experimentální metody).Teorie a praxe přírodovědného školního experimentování (složky; role; klasifikace; zásady implementace).Jednoduchý experiment a jeho vzdělávací role.Motivační efektivita přírodovědného experimentování.Přírodovědný experiment a prekoncepce (využití pozitivních prekoncepcí a potírání miskoncepcí).Inovační vzdělávací strategie a technologie (IBSE aj.) s využitím experimentování.Hry, hračky a experimenty (entertainment a edutainment).Tvorba přírodovědných pojmů s využitím experimentů (od předškolního vzdělávání do sekundárního vzdělávání).Experiment v rozvoji nadaných žáků.Experiment ve vzdělávání žáků s postižením a znevýhodněním (diskalkulie apod.).Rozvoj tvořivosti učitele pomocí experimentování.
Literatura
Podroužek, L. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň, Fraus, 2002. ISBN 80-7238-157-1.MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 2001.
Požadavky
" Strukturované portfolio výstupů, které potvrdí splnění vzdělávacích cílů předmětu: vypracování souborů experimentů na vybraná témata (např. měření veličin, vlastnosti látek, sluneční soustava, domácí zvířata, lidské tělo apod.) vhodné pro jednotlivé fáze přírodovědné výuky (motivace, expozice, fixace, diagnostika a aplikace); návrh ukázek komplexních výukových metod (strategií), využívajících experimenty (projektová výuka, IBSE aj.); návrh části učebního textu pro žáky, dokládající kompetenci didaktické transformace vědeckých poznatků s implementací experimentů (včetně popisu experimentu, metodické instrukce pro učitele k aplikaci experimentu ve výuce, multimediálního zpracování experimentu a využití tohoto výukového prostředku), " Návrh, výroba a ověření souboru učebních pomůcek (souprava) k realizaci série žákovských i demonstračních experimentů na určité téma.
Garant
doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.