Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Přírodovědný experiment v primárním vzdě (KPR / D0036)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / D0036 - Přírodovědný experiment v primárním vzdě, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Klíčovými tématy předmětu, jež mají obsahově zajistit splnění vzdělávacích cílů, jsou zejména:Vybrané poznatky o přírodovědném vědeckém experimentování (role experimentu při bádání; vybrané experimentální metody).Teorie a praxe přírodovědného školního experimentování (složky; role; klasifikace; zásady implementace).Jednoduchý experiment a jeho vzdělávací role.Motivační efektivita přírodovědného experimentování.Přírodovědný experiment a prekoncepce (využití pozitivních prekoncepcí a potírání miskoncepcí).Inovační vzdělávací strategie a technologie (IBSE aj.) s využitím experimentování.Hry, hračky a experimenty (entertainment a edutainment).Tvorba přírodovědných pojmů s využitím experimentů (od předškolního vzdělávání do sekundárního vzdělávání).Experiment v rozvoji nadaných žáků.Experiment ve vzdělávání žáků s postižením a znevýhodněním (diskalkulie apod.).Rozvoj tvořivosti učitele pomocí experimentování.

Literatura

Podroužek, L. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň, Fraus, 2002. ISBN 80-7238-157-1.MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 2001.

Požadavky

" Strukturované portfolio výstupů, které potvrdí splnění vzdělávacích cílů předmětu: vypracování souborů experimentů na vybraná témata (např. měření veličin, vlastnosti látek, sluneční soustava, domácí zvířata, lidské tělo apod.) vhodné pro jednotlivé fáze přírodovědné výuky (motivace, expozice, fixace, diagnostika a aplikace); návrh ukázek komplexních výukových metod (strategií), využívajících experimenty (projektová výuka, IBSE aj.); návrh části učebního textu pro žáky, dokládající kompetenci didaktické transformace vědeckých poznatků s implementací experimentů (včetně popisu experimentu, metodické instrukce pro učitele k aplikaci experimentu ve výuce, multimediálního zpracování experimentu a využití tohoto výukového prostředku), " Návrh, výroba a ověření souboru učebních pomůcek (souprava) k realizaci série žákovských i demonstračních experimentů na určité téma.

Garant

doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.