Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Osobnost dít. v procesu vých. a vzděl. M (KPS / 0059)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 0059 - Osobnost dít. v procesu vých. a vzděl. M, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do výuky- seznámení se s osnovou, požadavky, prolínání pedagogiky a psychologie ve výchově a vzdělávání dětí.2. Pojetí výchovy - rodina a MŠ.3. Základní teoretická východiska psychologie učení.4. Etapy výchovného procesu z hlediska ontogeneze5. Fáze výchovného procesu z hlediska metodického6. Způsoby hodnocení dětí předškolního věku - motivace.7. Práce s handicapovanými dětmi.8. Osobnost učitele MŠ v pedagogických situacích9. Pozice učitele ve třídě - střídání rolí podle míry volnosti10. Sociální klima třídy, bezpečné prostředí ve třídě11. Využití technik a her při práci s dětmi v MŠ.12. Pedagogický pesimismus, optimismus, realismus13. Řešení konfliktů.14. Hodnocení výuky a uložených prací.

Získané způsobilosti

Student/ka je schopen/a orientovat v základní teoretické terminologii a v obsahu pedagogické psychologie a aplikovat získané praktické dovednosti. Dokáže určovat psychické jevy, které se uplatňují při vzdělávání dětí, pedagogicky ovlivňovat aktuální psychické jevy a vlastnosti edukantů. Je schopen/a formovat postoje, hodnoty a motivaci dětí předškolního věku. Student/ka dokáže podněcovat tvořivost žáků a uplatňovat vlastní flexibilní myšlení.

Literatura

Wedlichová I. Vývojová psychologie pro učitelství MŠ. PF UJEP Ústí nad labem, 2011. ISBN 978-80-7414-320-5.MATĚJČEK,Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha, Portál, 2007. MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992. ISBN 80-04-25236-2.Wedlichová, I. Heřmanová, V. Kapitoly z vývojové psychologie. Ústí nad Labem, 2008. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.Čáp J. Psychologie výchovy a vyučování. Karolinum Praha, 1993. 1993. Rogge, J. U. Rodiče určují hranice. Praha, Portál, 2005. Čáp, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha, 1998. Langová M, Vacínová M, a kol. Základy pedagogické psychologie, UJEP Ústí n/L, 2002.

Požadavky

1. Student/ka provede písemné zpracování jedné techniky či hry, se kterou prakticky před publikem vystoupí.2. Splnění dalších zápočtových požadavků ? úlohy v e-learningovém kurzu (studijní opoře) a studium doporučené literatury3. Test základních znalostí o předmětu (přednášky, samostudium, četba odborné literatury) tzn. úspěšné splnění zápočtového testu, zkouškového testu či ústní zkoušky (bude upřesněno zkoušejícím) 4. Aktivní a plná účast na cvičeních či seminářích

Garant

PhDr. Renata Hajná, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Renata Hajná, Ph.D.