Předmět VK - Žáci s por. učení a chování na 1.st (KPS / 0064)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 0064 - VK - Žáci s por. učení a chování na 1.st, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Hyperkinetické poruchy (F90)2. Poruchy chování (F91)a) Porucha chování ve vztahu k rodině (F91.0)b) Nesocializovaná porucha chování (F91.1)c) Socia1izovaná porucha chování (F91.2)d) Porucha opozičního vzdoru (F91.3)3. Smíšené poruchy chování a emocí (F92)4. Emoční poruchy (F93)a) Separační úzkostná porucha v dětství (F93.0)b) Fóbická úzkostná porucha v dětství (F93.l)c) Sociální úzkostná porucha v dětství (F93.2)d) Porucha sourozenecké rivality (F93.3)e) Jiné poruchy emocí (F93.8.5. Poruchy sociálních vztahů (F94.0)a) Elektivní (výběrový) mutismus (F94.0)b) Reaktivní porucha příchylnosti (F94.1)c) Desinhibovaná porucha příchylnosti (F94.2)6. Tikové poruchy (F95)a) Přechodná tiková porucha (F95.0)b) Chronická motorická nebo vokální tiková porucha (F95.0)c) Kombinovaná tiková porucha - Tourettův syndrom (F95)7. Jiné poruchy chování a emocí (F98)a) Neorganická enuréza denního či nočního typu (F98.0)b) Porucha příjmu jídla v útlém dětském věku (F98.2)c) Pika (F98.3) .d) Poruchy se stereotypními pohyby (F98.4)e) Koktavost (F98.5)8. Syndrom týraného dítěte9. Osobnost dítěte s poruchami chování
Získané způsobilosti
Student si osvojí přehled základních termínů spojených s tímto tématem. Bude schopen orientačně určit symptomatiku, na základě odborné zprávy bude schopen připravit a následně realizovat výchovně vzdělávací plán žáka s cílem kompenzace žákových obtíží.
Literatura
Hortl, Hrdlička,Kocourková,Malá. Dětská adolescentní psychiatrie, Portál,Praha 2000. ŘÍČAN, P.et al. Dětská klinická psychologie. Grada Publishing, Praha, 2006. ISBN 80-247-1049-8.Matějček, Z. Dyslexie, specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H, 2007. Knobloch, Knoblochová. Integrovaná psychoterapie, Praha,Grada,Avicentrum 1993. SVOBODA, M.; KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Portál, Praha, 2004. ISBN 80-7178-214-9.
Požadavky
Plná docházka a aktivní účast na seminářích.Splnění zápočtového textu, příp. zápočtové práce (bude upřesněno zkoušejícím na počátku semestru).
Garant
PhDr. Renata Hajná, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Otakar Fleischmann, Ph.D.PhDr. Renata Hajná, Ph.D.