Předmět VK - Problémový žák na 1.st. ZŠ (KPS / 0079)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 0079 - VK - Problémový žák na 1.st. ZŠ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Hyperkinetické poruchy (F90)2. Poruchy chování (F91)a) Porucha chování ve vztahu k rodině (F91.0)b) Nesocializovaná porucha chování (F91.1)c) Socia1izovaná porucha chování (F91.2)d) Porucha opozičního vzdoru (F91.3)3. Smíšené poruchy chování a emocí (F92)4. Emoční poruchy (F93)a) Separační úzkostná porucha v dětství (F93.0)b) Fóbická úzkostná porucha v dětství (F93.l)c) Sociální úzkostná porucha v dětství (F93.2)d) Porucha sourozenecké rivality (F93.3)e) Jiné poruchy emocí (F93.8.5. Poruchy sociálních vztahů (F94.0)a) Elektivní (výběrový) mutismus (F94.0)b) Reaktivní porucha příchylnosti (F94.1)c) Desinhibovaná porucha příchylnosti (F94.2)6. Tikové poruchy (F95)a) Přechodná tiková porucha (F95.0)b) Chronická motorická nebo vokální tiková porucha (F95.0)c) Kombinovaná tiková porucha - Tourettův syndrom (F95)7. Jiné poruchy chování a emocí (F98)a) Neorganická enuréza denního či nočního typu (F98.0)b) Porucha příjmu jídla v útlém dětském věku (F98.2)c) Pika (F98.3) .d) Poruchy se stereotypními pohyby (F98.4)e) Koktavost (F98.5)8. Syndrom týraného dítěte9. Osobnost dítěte s poruchami chování
Získané způsobilosti
Student získá základní přehled o kategorizace poruch, jejich diagnostice a přístupech vedoucích ke kompenzaci sledované poruchy a na jejich základě je schopen upravovat základní výchovně vzdělávací plán žáka.
Literatura
Říčan, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.MATĚJČEK, Z. Děti, rodina a stres. Praha: Galán. 1994. Matějček, Z. Dyslexie, specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H, 2007. Matějů, Straková a kol. Nerovné šance na vzdělávání. Praha, 2006. Říčan P.:. Psychologie, Portál, Praha, 2005. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.Čáp, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha, 1998. DUNOVSKÁ, J., DYTRICH, Z., MATĚJČEK, Z. Týrané ,zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada. 1995.
Požadavky
Aktivní a plná účast studenta ve výuce.Splnění praktické zápočtové práce odrážející prezentovaná témata, zápočtový test.
Garant
PhDr. Renata Hajná, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Renata Hajná, Ph.D.