Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Emoční intelig. a rozvoj soc. doved.-SPA (KPS / 0112)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 0112 - Emoční intelig. a rozvoj soc. doved.-SPA, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1)Úvod do problematiky emoční inteligence.2)Emoce a jejich význam v duševním životě jedince Komunikace citů.3)Intelektuální, estetické, sociální a etické city4)Znalost vlastních emocí - sebeuvědomění5)Zvládání emocí6)Schopnost sám sebe motivovat7)Vnímavost k emocím jiných lidí - empatie8)Umění mezilidských vztahů9)Testy emociální inteligence10)Praktická aplikace zvolené metody11)Metody k rozvoji emočních dovedností ve školní praxi12)Trénink vybraných postupů a strategií13)Sociální a osobnostní rozvoj jedince v kontextu RVP ZV14)Vzdělávací obsah pro 1. Stupeň 1. a 2. období15)Umění asertivity. Zvládnutí agresivity a soutěživosti. Sebeovládání. Řešení konfliktů.

Získané způsobilosti

Oborové znalosti: - student se naučí rozpoznávat vlastní emoce.- bude schopen sebe motivace, sebeovládání- naučí se asertivitěOborové dovednosti:- student je schopen empatie.- student je schopen interpretovat jednoduchý test emoční inteligence.- student je schopen vysvětlit lidské chování a prožívání.

Literatura

Hartl P., Hartlová H.:. Psychologický slovník, Portál, Praha, 2004. ATKINSON, R.L., ET AL. Psychologie. Praha: Portál, 2003. Hermochová, S. a kol. Sociální dovednosti učitele. Karolinum Praha, 1990. PORTMANNOVÁ, R. Hry na posílení psychické dovednosti. Praha: Portál, 1999. WEDLICHOVÁ,I. Emoční inteligence. UJEP, 2011. Goleman, D. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 1997. Wedlichová, I. Emoční inteligence a její využití v pedagogické praxi, UJEP, UL 2003. SHAPIRO, L. E. Emoční inteligence dítěte její rozvoj. Praha, Portál, 1998. BROCKERT S., BRAUNOVÁ G. Testy emocionální inteligence. Praha, Ikar, 1997. STUCHLÍKOVÁ, I. Základy psychologie emocí. Praha, Portál, 2002.

Požadavky

1. 100% aktivní účast na výuce.2. Seminární práce na vybrané téma3. Příprava a prezentace tématu zvoleného studentem před publikem.4. Písemný test základních znalostí o předmětu (z přednášky, samostudia, četby odborné literatury).5. Ústní zkouška osvojení tématu.

Garant

Mgr. David Karel, Ph.D.PhDr. Iva Wedlichová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. David Karel, Ph.D.PhDr. Iva Wedlichová, Ph.D.Mgr. David Karel, Ph.D.PhDr. Iva Wedlichová, Ph.D.