Předmět Osobnost a její vývoj - SPAk (KPS / 0115)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 0115 - Osobnost a její vývoj - SPAk, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
l. Předmět, význam a úkoly vývojové psychologie, pojem vývoj.2. Podmínky psychického vývoje, teorie vývoje, zákonitosti vývoje, periodizace vývoje.3. Prenatální vývoj, novorozenecké období.4. Období nemluvněte, psychická deprivace v dětství.5. Období batolete, vývoj řeči.6. Dítě předškolního věku, mravní vývoj dítěte.7. Hra a dětská kresba a její vývoj.8. Vstup dítěte do školy, problém školní zralosti a připravenosti na školu a jejího posuzování.9. Mladší žák, vývoj poznávacích procesů.10. Puberta, psychologické aspekty tělesného dospívání.
Získané způsobilosti
Těžiště výuky spočívá v pochopení vývoje a jeho zákonitostí v závislosti na podmínkách, věkových zvláštnostech, dále poznání možností vzdělávání, výchovného a terapeutického působení.Posluchači získají přehled o vývoji osobnosti jako celku i o konkrétních specifickýchobdobích ontogeneze včetně jejich diagnostiky.
Literatura
Macek, P. Adolescence. Praha, Portál, 2003. ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: Portál, 2000. Erikson, E.H. Dětství a společnost. Praha, Argo, 2002. ALLAN, J. Etapy života očima sociologie. Praha: Panorama, 1989. Wedlichová, I. Heřmanová, V. Kapitoly z vývojové psychologie. Ústí nad Labem, 2008. Hill, G. Moderní psychologie, Portál, Praha, 2003. PŘÍHODA V. Ontogeneze lidské psychiky.Praha : SPN, 1.vydání, 461 s. 1963. Gruss, P. Perspektivy stárnutí. Praha, Portál, 2009. Portál, Praha, 2009. Pešová,I. Šamalík, M. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha, Grada, 2006. Praha, Grada, 2006. Matějček, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha, Grada, 2005. Eileen Allen, K., Marotz, L. R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2005. Piaget, J. Inhelderová, B. Psychologie dítěte. Praha, Portál. Praha, Portál, 2007. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele - dotisk. Praha, Portál, 2008. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.Wedlichová, I. Sebepojetí dospívajících a způsob výchovy v rodině. Ústí nad Labem, 2008. Vágnerová, M. Vývojová psychologie , Portál, Praha 2000. Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.Vágnerová, M. Vývojová psychologie I. , Karolinum, Praha 2005. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.Vágnerová, M. Vývojová psychologie II. ,Karolinum, Praha 2007. Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ,D. Vývojová psychologie, 2 vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 2006. ISBN 80-247-1284-9.
Požadavky
80% docházka Seminární práce (termín a způsob odevzdání dle požadavků vyučujícího) Kurz je ukončen vědomostním písemným testem či ústním zkoušením (dle požadavků vyučujícího
Garant
doc. PhDr. Běla Hátlová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Renata Hajná, Ph.D.doc. PhDr. Běla Hátlová, Ph.D.