Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Jedinec a sk. v procesu vých. a vzd. (KPS / 0141)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 0141 - Jedinec a sk. v procesu vých. a vzd., Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Učení a jeho pojetí v psychologii.2. Pedagogická interakce a komunikace.3. Druhy učení z hlediska rozvoje kognitivní, emocionální a volní roviny osobnosti žáka.4. Obecné zákony učení a práce s nimi v procesu výchovy a vzdělávání.5. Psychologické aspekty hodnocení učebního výkonu žáka.6. Problematika učební neúspěšnosti žáka a práce s chybou.7. Psychohygiena a edukační proces.8. Vybrané vnitřní faktory působící na aktivity učitele v procesu edukace.9. Psychologické pojetí výchovy a jejich aplikace v procesu edukace.10. Pedagogicko-psychologické problémy výchovy a jejich specifika.11. Školní konflikty, možnosti jim předcházet a řešit je.12. Diagnostika a prognostika edukačních výsledků žáka.13. Metody pedagogické diagnostiky a možnosti jejich využití v pedagogické praxi.

Získané způsobilosti

Student si osvojí:a/ pojmový aparát pedagogické psychologie b/ prezentované obsahy přednášek a cvičení Student bude schopen: a)schopen cíleně, smysluplně a aktivně působit na proces výchovy b)student je schopen pedagogické úvahy, nastavení situace pro co nejsnazší průběh procesů vzdělávání a výchovy c)student je schopen využívat znalosti principů učení a výchovy k usnadnění a zvýšení efektivity předávání vědomostí či hodnot

Literatura

Kyriacou Chris. Klíčové dovednosti učitele: Cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 1996. HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-22149-1.Atkinson, R. L., et. al. Psychologie. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele - dotisk. Praha, Portál, 2008. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.Kosíková, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Grada, Praha, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: UK, 1993. Čáp, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha, 1998. Štěch. Škola stále nová. Praha, karolinum, 1992. Navrátil, S., Mattioli, J. Školní konflikty. Jak jim předcházet? Jak je řešit?. Ďurič, L. Tvořivé myšlení a psychologie. Praha. SPN 1990. Langová, M., Vacínová, M. a kol. Základy pedagogické psychologie.

Požadavky

1. Seminární práce (termín a způsob odevzdání bude upřesněn na prvním setkání) 2. Úspěšné splnění zápočtového testu, zkouškového testu či ústní zkoušky (bude upřesněno zkoušejícím) 3. Aktivní (min. 80%) účast na cvičeních či seminářích

Garant

PhDr. Renata Hajná, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Renata Hajná, Ph.D.PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.PhDr. Renata Hajná, Ph.D.PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.