Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět PVK - Specifické praxe studentů (KPS / 0177)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 0177 - PVK - Specifické praxe studentů, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsahem kurzu je krátké teoretické vymezení odborných kompetencí a profesních dovedností učitele, vychovatele a dalších profesí působících ve školách a školských zařízeních. Hlavní náplní kurzu je absolvování specifických praxí (zpravidla 3 x 2 hodiny) ve školách a školských zařízeních pod vedením zkušeného odborníka. Následně po absolvování praxí jsou skupině na seminářích prezentovány získané poznatky a zkušenosti, o nichž je v průběhu kurzu diskutováno a je vyhodnocován jejich průběh a přínos.1) Seznámení s cílem a náplní kurzu, vymezení způsobu práce v kurzu, výstupů a zápočtových podmínek.2) Odborné kompetence, profesní dovednosti a osobnost učitelů a vychovatelů ve školách a školských zařízení.3) Možnosti intervence dalších odborných pracovníků (výchovný poradce, psycholog, speciální pedagog, logoped ad.) ve školách a školských zařízení, možnosti vzájemné spolupráce.4) Příprava na výkon specifické praxe. Výběr pracoviště, kontakt s odborníkem, pravidla a omezení na daném pracovišti.5) Seznámení s místem výkonu specifické praxe, potřebné proškolení, stanovení termínů a zadání příprav na vlastní samostatné aktivity.6) Absolvování specifické praxe na vybraném pracovišti.7) Absolvování specifické praxe na vybraném pracovišti.8) Absolvování specifické praxe na vybraném pracovišti.9) Skupinová konzultace - dopracování "Záznamu ze specifické praxe", vyhodnocení jejich průběhu.10) Prezentace studentů - průběh praxe, účast při intervencích či jiných formách práce odborníků, samostatné činnosti, řešené problémy.11) Prezentace studentů - průběh praxe, účast při intervencích či jiných formách práce odborníků, samostatné činnosti, řešené problémy.12) Prezentace studentů - průběh praxe, účast při intervencích či jiných formách práce odborníků, samostatné činnosti, řešené problémy.13) Shrnutí, definování přínosu, náměty a doporučení k organizaci a obsahu specifických praxí studentů.

Získané způsobilosti

Studenti si během praxí a následnou interpretací v rámci skupiny uvědomují profesní a osobnostní rozměr učitelské profese, získávají vhled do školského prostředí a na vzájemnou spolupráci a sounáležitost různých profesí, které se na výchovně vzdělávacím procesu podílejí.

Literatura

VÁGNEROVÁ,M. Školní poradenská psychologie. Praha:Karolinum, 2005. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele - dotisk. Praha, Portál, 2008. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.

Požadavky

1) Absolvování specifické praxe na vybraném pracovišti.2) Vypracování a odevzdání "Záznamu ze specifické praxe"3) Prezentace získaných zkušeností a dovedností na semináři, diskuse k nastoleným tématům.

Garant

PhDr. Iva Wedlichová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Iva Wedlichová, Ph.D.