Předmět PVK - Specifické praxe studentů (KPS / 0177)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 0177 - PVK - Specifické praxe studentů, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsahem kurzu je krátké teoretické vymezení odborných kompetencí a profesních dovedností učitele, vychovatele a dalších profesí působících ve školách a školských zařízeních. Hlavní náplní kurzu je absolvování specifických praxí (zpravidla 3 x 2 hodiny) ve školách a školských zařízeních pod vedením zkušeného odborníka. Následně po absolvování praxí jsou skupině na seminářích prezentovány získané poznatky a zkušenosti, o nichž je v průběhu kurzu diskutováno a je vyhodnocován jejich průběh a přínos.1) Seznámení s cílem a náplní kurzu, vymezení způsobu práce v kurzu, výstupů a zápočtových podmínek.2) Odborné kompetence, profesní dovednosti a osobnost učitelů a vychovatelů ve školách a školských zařízení.3) Možnosti intervence dalších odborných pracovníků (výchovný poradce, psycholog, speciální pedagog, logoped ad.) ve školách a školských zařízení, možnosti vzájemné spolupráce.4) Příprava na výkon specifické praxe. Výběr pracoviště, kontakt s odborníkem, pravidla a omezení na daném pracovišti.5) Seznámení s místem výkonu specifické praxe, potřebné proškolení, stanovení termínů a zadání příprav na vlastní samostatné aktivity.6) Absolvování specifické praxe na vybraném pracovišti.7) Absolvování specifické praxe na vybraném pracovišti.8) Absolvování specifické praxe na vybraném pracovišti.9) Skupinová konzultace - dopracování "Záznamu ze specifické praxe", vyhodnocení jejich průběhu.10) Prezentace studentů - průběh praxe, účast při intervencích či jiných formách práce odborníků, samostatné činnosti, řešené problémy.11) Prezentace studentů - průběh praxe, účast při intervencích či jiných formách práce odborníků, samostatné činnosti, řešené problémy.12) Prezentace studentů - průběh praxe, účast při intervencích či jiných formách práce odborníků, samostatné činnosti, řešené problémy.13) Shrnutí, definování přínosu, náměty a doporučení k organizaci a obsahu specifických praxí studentů.
Získané způsobilosti
Studenti si během praxí a následnou interpretací v rámci skupiny uvědomují profesní a osobnostní rozměr učitelské profese, získávají vhled do školského prostředí a na vzájemnou spolupráci a sounáležitost různých profesí, které se na výchovně vzdělávacím procesu podílejí.
Literatura
VÁGNEROVÁ,M. Školní poradenská psychologie. Praha:Karolinum, 2005. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele - dotisk. Praha, Portál, 2008. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.
Požadavky
1) Absolvování specifické praxe na vybraném pracovišti.2) Vypracování a odevzdání "Záznamu ze specifické praxe"3) Prezentace získaných zkušeností a dovedností na semináři, diskuse k nastoleným tématům.
Garant
PhDr. Iva Wedlichová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Iva Wedlichová, Ph.D.