Předmět Badatelsky orientované vyučování (KPS / 0180)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 0180 - Badatelsky orientované vyučování, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Definice BOS - badatelsky orientované strategie učení2. Podstata aktivit: objevování jako kladení otázek a jejich ověřování za pomoci empirických dat3. Fáze BOS. Vytváření smysluplnosti, Řízení procesů zkoumání, Artikulace a reflexe:4. Hlavní procesy badatelské metody:a. Orientace a kladení otázekb. Vytváření hypotézc. Plánováníd. Zkoumáníe. Analýza a interpretace datf. Modelováníg. Závěr a vyhodnoceníh. Komunikacei. Predikce5. Praktické ukázky BOS6. Badatelská aktivita pro věkovou skupinu 3 - 5 let7. Badatelská aktivita pro věkovou skupinu 6 - 8 let8. Badatelská aktivita pro věkovou skupinu 9 -11 let9. Možnosti členství v projektové platformě ( učitelé či škola)10. Metodika sledování efektivity BOS metoda využití informací žáků či učitele1l. Analýza RVP PV / ZV a námětů pro zkoumání ve výuce u žáků 3 - 11 let12. Osnova pro badatelskou činnost a tvorba badatelského postupu ve výuce13. - 16. Praktická aplikace ve školní praxi případně mimo vyučování17. Reflexe badatelských aktivit18. -19. Podmínky získání Certifikátu excelence v BOV / Badatelsky orientované výuce20. Možnosti zapojení do Social network projektové platformy. Viz Pri -Sci- Net.
Získané způsobilosti
Získané způsobilosti: Studenti získají dovednost přenosu badatelského přístupu do praxe v primárním vzdělávání - výuce 1. - 5. třídy prostřednictvím implementace poznaných badatelských aktivit. Budoucí učitelky MŠ pak v oblasti pre ? primárního vzdělávání, dětí 3 ? 6 let..
Literatura
nullHEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika, Portál, Praha, 2001. MAREŠ J. Pedagogická psychologie. Praha, Portál, 2013. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.Kosíková, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha, Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
Požadavky
1. Reflexe zvolené badatelské aktivity v součinnosti s projektovou platformou pro adekvátní věkovou skupinu, 2. Zpracování seminární práce s návrhem badatelské aktivity a její praktické provedení
Garant
PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.