Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální klima školy a třídy (KPS / 4194)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 4194 - Sociální klima školy a třídy, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

. Úvod do výuky seznámení s osnovou, požadavky. Vymezení základních termínů.2. - 3. Problematika sociálního klimatu na výchovu a vzdělávání. Vlivy a podněty prostředí, jejich obraz v sociálně emočním klimatu školy.4. Poznávání kompetencí učitele při utváření příznivého klimatu a jeho odrazu v pracovní činnosti učitele.5. - 6. Analýza problematiky socializačních procesů a sociálního usnadnění facilitace vztahů ve školní praxi se záměrem aby učitelé získali informace k vytváření optimálních skupinových vztahů, které mají hlavní vliv na školní a třídní klima.7. Kvalita skupinového klimatu třídy a jeho vliv na postoje žáků ke škole, vztah žáků ke školním povinnostem a sobě samým.8. Detailní analýza sociální podmíněnosti formování osobnosti žáků. Poznání rizik fázového ohrožení žáků i s ohledem na další perspektivu skupinového vývoje.9. 10. Sociální klima a styl řízení a komunikace. Zvláštnosti specifik socializačních procesů u multikulturní žákovské populace.11. Otázka školní úspěšnosti/neúspěšnosti žáků pod úhlem pohledu třídního klimatu.12. 13. Praktická cvičení prezentace připraveného cvičení zaměřeného na podporu kvalitního třídního klimatu. Zážitková forma realizovaných cvičení.

Získané způsobilosti

Student/ka získá základní terminologický vhled do problematiky, osvojí si obecné zákonitosti a specifika socializačních procesů odehrávajících ve školním a třídním prostředí. Orientuje se v možnostech mapování či diagnostických metodách, v preventivních a terapeutických aktivitách využitelných v dané oblasti. Odlišuje možný vliv učitelů a dalších subjektů a podmínek sociálního okolí v klimatu školy a třídy.

Požadavky

Písemné zpracování vybraných úkolů.

Garant

PhDr. Renata Hajná, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Renata Hajná, Ph.D.