Předmět Pedagogická psychologie (KPS / 4211P)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 4211P - Pedagogická psychologie, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah konzultací a seminářů:Předmět a vývoj pedagogické psychologieMetodologie pedagogické psychologiePodstata učení.Druhy učení a taxonomie základních druhů učeníCharakteristika základních druhů lidského učeníProces a zákony učeníPodmínky učeníFormy, metody a techniky vyučováníUčení a vyučování v systému sociální interakce. Psychologie školní třídy.Osobnost učitele. Pedagogické kompetence.Osobnost žáka ? studenta. Věkové a individuální rozdílyPsychologie vzdělávání. Koncepce a kritéria vzděláváníPsychologie výchovy. Pojetí výchovy v některých psychologických směrech.Vliv výchovného působení na rozvoj osobnosti.
Získané způsobilosti
Student dovede určovat psychické jevy, které se uplatňují při učení žáků, pedagogicky ovlivňovat aktuální psychickéjevy a vlastnosti edukantů. Je schopen formovat postoje, hodnoty a motivaci žáků. Student bude ovládat technikyvlastního efektivního učení. Prokáže schopnost sebevýchovy a rozvoj schopnosti asertivního a taktního jednání ubudoucích učitelů. Formuje model člověka, který umí šťastně a bohatě prožívat život. Je schopen diagnostiky acharakteristiky osobnosti žáků. Student dokáže podněcovat tvořivost žáků a uplatňovat vlastní flexibilní myšlení.
Literatura
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha, 2004. ISBN ISBN 80-7178-888-.Mareš, J. Svatoš, T. Novinky v pedagogické a školní psychologii. Zlín, 2000. Wedlichová Iva a kol. Pedagogicko psychologické přístupy a strategie v práci se žáky primárního vzdělávání. UJEP v Ústí n.Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-316-6.ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele - dotisk. Praha, Portál, 2008. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.Kosíková, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha, Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.Heřmanová V. Profesní sebepojetí učitelů, Acta Universitátis Purkynianae,Ústí n/L, 2004.
Požadavky
dle pokynů vyučujícího
Garant
PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.