Předmět Emoční inteligence a rozvoj soc.doved. (KPS / 4213P)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 4213P - Emoční inteligence a rozvoj soc.doved., Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah přednášek a seminářů1) Emoce, funkce emocí v našem životě.2) Inteligence, její rozvoj a vliv na činnost jedince.3) Emoční inteligence ? pojem, historie.4) Vývoj emoční inteligence v rámci ontogeneze.5) Rodina a emoční inteligence.6) EQ versus IQ.7) Znalost vlastních emocí.8) Zvládání vlastních emocí.9) Metody a techniky práce s emocemi.10) Sebemotivace.11) Empatie.12) Umění mezilidských vztahů.13) Možnosti rozvoje emoční inteligence.14) Sociální dovednosti v praxi.
Získané způsobilosti
Prokazované znalosti a dovednosti:Student umí popsat jednotlivé složky emoční inteligence, navrhnout možnosti rozvoje emoční inteligences přihlédnutím k věku a osobnostnímu potenciálu jedince. Dokáže identifikovat a verbalizovat své pohnutky,motivace a emoce.
Literatura
Slaměník, I. Emoce a interpersonální vztahy. Praha, Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3311-1.Huber Andreas. Emocionální inteligence. Praha, 2005. ISBN 80-903305-6-8.Schulze, R. ; Roberts, D. Emoční inteligence. ISBN 978-80-7367-229-4.Wedlichová, I. Emoční inteligence. PF UJEP Ústí nad Labem, 2011. ISBN 978-80-7414-347-2.SHAPIRO, L. E. Emoční inteligence dítěte její rozvoj. Praha, Portál, 1998. Goleman, D. Emoční inteligence. Proč může být inteligence důležitější než IQ. 1996. ISBN 978-80-7359-334-6.NAKONEČNÝ, M. Lidské emoce. Praha: Academia. 2000. Beaty, J.J. Prosocial Guidance for the Preschool Child. Prentice Hall, 1999. Křivohlavý, J. Psychologie moudrosti a dobrého života. Praha, Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2362-4.Stuchlíková, I. Základy psychologie emocí, Portál, Praha, 2002.
Požadavky
Úspěšné splnění předmětů Vývojová psychologie, Pedagogická psychologie.