Předmět Pedagogická psychologie (KPS / 4311P)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 4311P - Pedagogická psychologie, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata přednášek a seminářů:1. Předmět a vývoj pedagogické psychologie.2. Metodologie pedagogické psychologie.3. Podstata učení.4. Druhy učení a taxonomie základních druhů učení.5. Charakteristika základních druhů lidského učení.6. Proces a zákony učení.7. Podmínky učení.8. Formy, metody a techniky vyučování.9. Učení a vyučování v systému sociální interakce. Psychologie školní třídy.10. Osobnost učitele. Pedagogické kompetence.11. Osobnost žáka ? studenta. Věkové a individuální rozdíly.12. Psychologie vzdělávání. Koncepce a kritéria vzdělávání.13. Psychologie výchovy. Pojetí výchovy v některých psychologických směrech.14. Vliv výchovného působení na rozvoj osobnosti.
Získané způsobilosti
Student dovede určovat psychické jevy, které se uplatňují při učení žáků, pedagogicky ovlivňovat aktuální psychickéjevy a vlastnosti edukantů. Je schopen formovat postoje, hodnoty a motivaci žáků. Student bude ovládat technikyvlastního efektivního učení. Prokáže schopnost sebevýchovy a rozvoj schopnosti asertivního a taktního jednání ubudoucích učitelů. Formuje model člověka, který umí šťastně a bohatě prožívat život. Je schopen diagnostiky acharakteristiky osobnosti žáků. Student dokáže podněcovat tvořivost žáků a uplatňovat vlastní flexibilní myšlení.
Literatura
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha, 2004. ISBN ISBN 80-7178-888-.Wedlichová Iva a kol. Pedagogicko psychologické přístupy a strategie v práci se žáky primárního vzdělávání. UJEP v Ústí n.Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-316-6.Čáp J., Mareš J.:. Psychologie pro učitele, Portál, Praha, 2007. Kosíková, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha, Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
Požadavky
dle pokynů vyučujícího
Garant
PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.