Předmět Problematika nadaných dětí a žáků (KPS / 4855)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 4855 - Problematika nadaných dětí a žáků, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
témata:K historii problematiky nadaných.Změny ve vymezování nadání v průběhu 20. StoletíDruhy nadání, znaky nadaného žákáLegislativa v problematice nadaných v ČROsobnost nadaného žáka, charakteristikaČasté problémy nadaných žákůTvorba systému vyhledávání nadaných na školeIdentifikace a výběr nadanýchPsychologické a pedagogické vyhledávací metodyRozvíjení nadání ve škole a v rodiněIntegrace a segregace nadaných ?organizační formyAkcelerace a obohacování ? práce s obsahem učivaDoporučované vyučovací metody při práci s nadanýmiInstituce, společnosti a organizace podporující rozvoj nadání
Získané způsobilosti
Získané způsobilosti:Student umí charakterizovat změny v obsahu pojmu nadání, zná příčiny těchto změn a rozumí současné legislativě upravující práciškol s touto populací. Je schopen navrhnout školní systém vyhledávání nadaných studentů a provést výběr identifikačních metod.Aplikuje poznatky o vzdělávání nadaných žáků do vzdělávacího procesu školy.
Literatura
Hříbková, L. Mimořádně nadané děti ve škole a v rodině. Ústí nad Labem, 2010. Wedlichová, I. Hříbková, L. Možnosti a způsoby práce se žáky ZŠ v období pubescence. 2011. Hříbková, L. Nadané dítě v předškolním věku, jeho vyhledávání a rozvíjení. In Mertin. Hříbková, L. Nadání a nadaní. Grada, Praha, 2009. HAVIGEROVÁ, M. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3857-4.Laznibatová, J. Nadané dietˇa: jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie. Iris, Bratislava, 2001. Landau, E. Odvaha k nadání. Praha, 2007. Jurášková, J. Základy pedagogiky nadaných. IPPP, Praha, 2006.
Požadavky
Splnění předmětů: Základy obecné psychologie, Základy sociální psychologie,Ontogenetická psychologie.Student má možnost výběru ze dvou typů seminární práce: 1) Kazuistika nadaného žáka dle pokynů sdělených na konzultaci, 2)Vypracování návrhu na část IVP pro nadaného žáka v předmětu aprobace studenta dle pokynů sdělených na konzultaci. Rozsah práce je cca 10 stran. Zápočet je získán na základě odevzdání práce a jejího ohodnocení vyučujícím.
Garant
doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.