Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická psychologie (KPS / 4910)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 4910 - Pedagogická psychologie, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Okruhy výuky:Předmět a vývoj pedagogické psychologieMetodologie pedagogické psychologiePodstata učení.Druhy učení a charakteristika základních druhů lidského učeníProces a zákony učeníPodmínky učeníPsychologie školní třídy.Osobnost speciálního pedagoga/ poradce. Pedagogické kompetence.Osobnost edukanta. Věkové a individuální rozdílyPojetí výchovy ve vybraných psychologických směrech. Vliv psychotraumatizace v podmínkách edukace

Získané způsobilosti

Dovednost určovat psychické jevy, které se uplatňují při výchově žáků, dovednost ovlivňovat aktuální psychické jevy a vlastnostižáků. Schopnost formovat postoje, hodnoty a motivaci žáků. Osvojení technik vlastní efektivní sebevýchovy.Dílčí cíle: Rozvoj schopnosti asertivního a taktního jednání u budoucích pedagogů. Formovat model člověka, který umí šťastně abohatě prožívat život. Schopnost diagnostiky a charakteristiky osobnosti žáků. Student dokáže podněcovat tvořivost žáků a uplatňovatvlastní flexibilní myšlení. Projevovat zdravé sebevědomí a odolnost řešit náročné situace ve výchově.

Literatura

Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha, 2004. ISBN ISBN 80-7178-888-.Mareš, J. Svatoš, T. Novinky v pedagogické a školní psychologii. Zlín, 2000. Mareš, J. Pedagogická psychologie. Praha, 2013. Heřmanová V. Profesní sebepojetí učitelů, Acta Universitátis Purkynianae,Ústí n/L, 2004. Kosíková, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha, Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.PEAVY, R. V. Sociodynamické poradenství. Praha: Euroquidance, 2013. 274 s. ISBN 978-80-87335-55-0. Kohoutek, R. Školní neúspěšnost a diagnostika jejích příčin. 2010. Lehenová, A. Vybrané kapitoly z pedagogickej a školskej psychológie. Trnava, 2012. ISBN 978-80-8082-583-6.Heřmanová V. Některé aspekty soc.klimatu a jejich využití ve školní praxi, PF UJEP, 2002. Wedlichová Iva a kol. Pedagogicko psychologické přístupy a strategie v práci se žáky primárního vzdělávání. UJEP v Ústí n.Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-316-6.

Požadavky

Seminární práce včetně diskuse na téma: Druhy učení a taxonomie základních druhů učení.Vybrané formy, metody a techniky výchovy a Pedagogické kompetence. ( Možnost si zvolit téma).Studentům je k dispozici e-learningový kurz Pedagogická psychologie v systému MOODLEhttps://moodle.pf.ujep.cz/ Přístup: host, heslo: hostÚstní či písemná kontrola znalostí a schopnosti jejich propojení s využitím ve školní praxi.

Garant

PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.