Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická psychologie (KPS / 4941)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 4941 - Pedagogická psychologie, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Význam pedagogické psychologie pro učitele.2) Osobnost učitele, profesní pojetí.3) Učení, druhy, etapy a zákony učení.4) Problematika vedení a řízení v edukaci5) Psychologická analýza výchovy.6) Školní úspěšnost, výkonnost, možnosti optimalizace. Hodnocení a zkoušení.7) Psychologické otázky motivace učení a vzdělávání. Zdroje motivace a jejich diagnostika. Modifikace motivů.8) Zvláštnosti sociálního chování žáků9) Psychohygiena a edukační proces.10) Pedagogická situace. Druhy a řešení pedagogických situací.11) Rozvoj kognitivních dovedností žáků ve výchově. Rozvoj nadání a talentu žáků12) Psychologické přístupy k řešení situací nevhodného sociálního chování13) Diagnostika a prognostika edukačních výsledků žáka, funkce individuálního učebního plánu.14) Teoretické směry a koncepce učení, jejich aplikace ve výchovně vzdelávacím procesu.

Získané způsobilosti

Dovednost určování fáze kognitivního vývoje jedince dle J. Piageta. Dovednost pedagogické diagnostiky a charakteristiky osobnosti edukanta, osvojení poznatků k vytváření vhodných podmínek pro rozvoj pozitivních rysů osobnosti, dovednost zpracování plánu sebevýchovy a osvojení technik sebevzdělávání. Osvojení pojmosloví z úseku asertivního a taktního jednání budoucích učitelů. Osvojení poznatků k podněcování tvořivosti žáků. Rozvoj flexibilního myšlení k aplikaci badatelského přístupu ve vzdělávání. Znalosti terminologického aparátu pedagogické psychologie.

Literatura

Mareš, J. Pedagogická psychologie. Praha, 2013. Wedlichová Iva a kol. Pedagogicko psychologické přístupy a strategie v práci se žáky primárního vzdělávání. UJEP v Ústí n.Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-316-6.Kern,H. Přehled psychologie.Portál ,Praha. 1999. ČÁP, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-717-8463-X.FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178626-8.Lehenová, A. Vybrané kapitoly z pedagogickej a školskej psychológie. Trnava, 2012. ISBN 978-80-8082-583-6.

Požadavky

Student splnil předchozí kurzy: Úvod do psychologie, Ontogenetická a Sociální psychologie.Test základních znalostí z předmětu.Provedení zvolené diagnostické zkoušky u žáka ze skupiny poznávacích procesů.Návrh a demonstrace relaxační chvilky pro kompenzaci únavy při učení a vyučování.

Garant

PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.