Předmět Psychologické problémy dítěte (KPS / 6050)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 6050 - Psychologické problémy dítěte, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Dítě-žák s postižením, zdravotním či sociokulturním znevýhodněním2. Dítě-žák s SPU3. Dítě-žák s SPCH (ADHD, ADD,...)4. Dítě-žák v náhradní rodinné péči (pěstounství, osvojení, adopce)5. Dítě-žák ohrožený školní neúspěšností (školním neprospěchem)6. Dítě-žák s nadáním7. Dítě-žák s emočními problémy (včetně problémů vyplývajících z dospívání)8. Dítě-žák s problémy v komunikaci (včetně skupiny pervazivních vývojových poruch)
Získané způsobilosti
Student/ka si osvojí teoretický rámec specifických a individuálních potřeb žáka. Orientuje se v možnostech individualizovaného přístupu k žákovi ve výchově i vzdělávání a dovede specifikovat jednotlivé individuální kroky výchovného, vzdělávacího a terapeutického působení na žáka v závislosti na podmínkách a věkových zvláštnostech.
Literatura
KŘIVOHLAVÝ, J. Bolest - její diagnostika a psychoterapie. Brno, IDVPZ, 1992. 66 s. Brno, 1992. MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha : Portál, 1996. Dobson, J. Dětský vzdor. Návrat domů, Praha, 1995. Kerrová, S. Dítě se speciálními potřebami. Praha, Portál, 1997. PRESL, J. Drogová závislost. Praha : Maxdorf, 1994. MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1996. MATĚJČEK, Z., DYTRICH, Z. Krizové situace v rodině očima dítěte. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-2470-332-7.Prekopová, J., Schweizerová, Ch. Neklidné dítě. SPN, Praha, 1991. Wilson E. O. O lidské přirozenosti, NLN, Praha. 1993. hadji Moussová, Z. a kol. Pedagogicko pszchologické poradenství I Vybrané problémy. Praha, UK, 2005. Kulhánková, R. Pedagogicko-psychologická problematika znevýhodněných žáků a možnosti intervence. Ústí nad Labem, UJEP, 2010. ISBN 978-80-7414-321-2.Vojtová, V. Přístupz k poruchám emocí a chování v současnosti. Brno, Masarykova univerzita, 2009. LANGMAIER, J., MATĚJČEK, Z. Psychická deprivace v dětství. Praha Avicenum. 1974. Vágnerová, M., Valentová, L. psychický vývoj dítěte a jeho variabilita. UK, Praha, 1992. vágnerová. Psychický vývoj dítěte v náhradní rodinné péči. Středisko náhradní rodinné péče,o.s., 2012. Hartl P., Hartlová H.:. Psychologický slovník, Portál, Praha, 2004. VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2004. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie handicapu. Praha: UK, 1992. Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. UK, Praha, 1995. Vágnerová, M. Psychologie školního věku. UK, Praha, 1995. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-214-9.MATĚJČEK, Z. VÁGNEROVÁ, M. Sociální aspekty dyslexie. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1173-2.Vágnerová. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha, 2005. ISBN 80-246-1074-4.DUNOVSKÁ, J., DYTRICH, Z., MATĚJČEK, Z. Týrané ,zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada. 1995. Langmeier,J. Vývojová psychologie pro dětské lékaře. LANGMEIER, J., LANGMEIER, M., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie s úvodem do vývojové neurofyziologie. Praha: H+H, 1998.
Požadavky
1. Seminární práce (termín a způsob odevzdání bude upřesněn na prvním setkání)
Garant
PhDr. Jiří Závora, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Jiří Závora, Ph.D.PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.PhDr. Jiří Závora, Ph.D.