Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vývojová psychologie (KPS / F001)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / F001 - Vývojová psychologie, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předmět, význam a úkoly vývojové psychologie, pojem vývoj.2. Podmínky psychického vývoje, teorie vývoje, zákonitosti vývoje, periodizace vývoje.3. Prenatální vývoj, novorozenecké období.4. Období nemluvněte, psychická deprivace v dětství.5. Období batolete, vývoj řeči.6. Dítě předškolního věku, mravní vývoj dítěte.7. Hra a dětská kresba a její vývoj.8. Vstup dítěte do školy, problém školní zralosti a připravenosti na školu a jejího posuzování.9. Mladší žák, vývoj poznávacích procesů.10. Starší žák, vývoj poznávacích procesů.11. Adolescence.

Získané způsobilosti

Těžiště výuky spočívá v pochopení vývoje a jeho zákonitostí v závislosti na podmínkách, věkových zvláštnostech, dále poznání možností vzdělávání, výchovného a terapeutického působení.Posluchači získají přehled o vývoji osobnosti jako celku i o konkrétních specifickýchobdobích ontogeneze včetně jejich diagnostiky.

Literatura

Macek, P. Adolescence. Praha, Portál, 2003. Říčan, P. Cesta životem. Přeprac. vyd. Praha: Portál, 2006. Erikson, E.H. Dětství a společnost. Praha, Argo, 2002. ALLAN, J. Etapy života očima sociologie. Praha: Panorama, 1989. ŠIKULOVÁ, R., ČEPIČKOVÁ, I., WEDLICHOVÁ, I a kol. Kapitoly z předškolní pedagogiky I. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2005. Wedlichová, I. Heřmanová, V. Kapitoly z vývojové psychologie. Ústí nad Labem, 2008. Hill, G. Moderní psychologie, Portál, Praha, 2003. PŘÍHODA V. Ontogeneze lidské psychiky.Praha : SPN, 1.vydání, 461 s. 1963. Gruss, P. Perspektivy stárnutí. Praha, Portál, 2009. Portál, Praha, 2009. Matějček, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha, Grada, 2005. Piaget, J. Inhelderová, B. Psychologie dítěte. Praha, Portál. Praha, Portál, 2007. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele - dotisk. Praha, Portál, 2008. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.Wedlichová, I. Sebepojetí dospívajících a způsob výchovy v rodině. Ústí nad Labem, 2008. Vágnerová. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha, 2005. ISBN 80-246-1074-4.Vágnerová, M. Vývojová psychologie , Portál, Praha 2000. Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.Vágnerová, M. Vývojová psychologie II. ,Karolinum, Praha 2007. Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 1998. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.Wedlichová I. Vývojová psychologie pro učitelství MŠ. PF UJEP Ústí nad labem, 2011. ISBN 978-80-7414-320-5.LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ,D. Vývojová psychologie, 2 vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 2006. ISBN 80-247-1284-9.Vágnerová,M. Vývojová psychologie.I.vyd. Portál Praha. 2000.

Požadavky

1. 80% účast na cvičení (či semináři)2. seminární práce (termín a způsob odevzdání bude upřesněn na prvním setkání)3. úspěšné splnění zkouškového testu či ústního zkoušení

Garant

doc. PhDr. Běla Hátlová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Renata Hajná, Ph.D.PhDr. Renata Hajná, Ph.D.