Předmět Pedagogická psychologie (KPS / P008)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / P008 - Pedagogická psychologie, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Učení a jeho pojetí v psychologii.2. Pedagogická interakce a komunikace.3. Druhy učení z hlediska rozvoje kognitivní, emocionální a volní roviny osobnosti žáka.4. Obecné zákony učení a práce s nimi v procesu výchovy a vzdělávání.5. Psychologické aspekty hodnocení učebního výkonu žáka.6. Problematika učební neúspěšnosti žáka a práce s chybou.7. Psychohygiena a edukační proces.8. Vybrané vnitřní faktory působící na aktivity učitele v procesu edukace.9. Psychologické pojetí výchovy a jejich aplikace v procesu edukace.10. Pedagogicko-psychologické problémy výchovy a jejich specifika.11. Školní konflikty, možnosti jim předcházet a řešit je.12. Diagnostika a prognostika edukačních výsledků žáka.13. Metody pedagogické diagnostiky a možnosti jejich využití v pedagogické praxi.
Získané způsobilosti
Studenti si osvojí:a/ pojmový aparát pedagogické psychologieb/ prezentované obsahy přednášek a cvičeníStudent bude schopen:a)schopen cíleně, smysluplně a aktivně působit na proces výchovyb)student je schopen pedagogické úvahy, nastavení situace pro co nejsnazší průběh procesů vzdělávání a výchovyc)student je schopen využívat znalosti principů učení a výchovy k usnadnění a zvýšení efektivity předávání vědomostí či hodnot
Literatura
Langová M., Vacínová M. Kapitoly z pedagogické psychologie, PF UJEP, Ústí n/L, 2001. Čapek, R. Klima školy a třídy. Praha, Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2742-4.HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-22149-1.ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele - dotisk. Praha, Portál, 2008. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál. 1997. Kosíková, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha, Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.ATKINSONOVÁ, R. et al. Psychologie. Victoria publishing, Praha,1995. 1995. Čáp J. Psychologie výchovy a vyučování. Karolinum Praha, 1993. 1993. Čáp J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha, 1996. Wedlichová, I. Sebepojetí dospívajících a způsob výchovy v rodině. Ústí nad Labem, 2008. Wedlichová, I. Sebepojetí dospívajících a způsob výchovy v rodině. Ústí nad Labem, 2008. Ďurič, L. Úvod do pedagogické psychologie. Praha, SPN, 1977. Langová, M., Vacínová, M. a kol. Základy pedagogické psychologie.
Požadavky
1. Seminární práce (termín a způsob odevzdání bude upřesněn na prvním setkání) 2. Úspěšné splnění zápočtového testu, zkouškového testu či ústní zkoušky (bude upřesněno zkoušejícím) 3. Aktivní a plná účast na cvičeních či seminářích
Garant
PhDr. Renata Hajná, Ph.D.PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Vladislava Heřmanová, Ph.D.Mgr. Jan Pavlišta