Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SZZ - Psychologie MŠ (KPS / SZZ01)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / SZZ01 - SZZ - Psychologie MŠ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. a) Základní otázky vývojové psychologie. Obecné principy psychického vývoje.b) Uveďte konkrétní případy senzitivních období ve vývoji jedince.2. a) Determinace psychického vývoje, základní vývojové procesy.b) Interakce procesů učení a zrání, možnosti rozvoje těchto procesů v předškolním věku.3. a) Vývojová specifika ranného věku (0-6 let).b) Možnosti a postupy rozvoje kreativity v předškolním věku.4. a) Vývoj základních kognitivních procesů.b) Charakterizujte myšlení a individuální rozdíly projevující se v řeči a myšlení.5. a) Obecné zákony učení, specificky lidské formy učení.b) Možnosti rozvoje motoriky v předškolním věku.6. a) Struktura osobnosti.b) Využití psychologických metod v praxi.7. a) Typologie osobnosti dítěte, teorie individualizace duševního vývoje.b) Možnosti rozvoje sociálních a emočních dovedností v předškolním věku.8. a) Socializace jedince.b) Funkce hry v předškolním věku a možnosti jejího využití k rozvoji osobnosti dítěte.9. a) Vývoj motivace, zvláštnosti emotivních a volních složek osobnosti dítěte.b) Rozvoj volních procesů, formování schopnosti autoregulace.10. a) Sociální skupiny.b) Charakterizujte význam primární sociální skupiny pro vývoj osobnosti.11. a) Rodina jako primární sociální skupina.b) Vliv jednotlivých typů výchovy na formování osobnosti jedince.12. a) Sociální komunikace.b) Důvody nedorozumění, specifika soc. komunikace v předškolním věku.13. a) Náročné životní situace.b) Zvládání NŽS ? strategie vhodné pro předškolní věk, metody nácviku.14. a) Působení činností při formování osobnosti.b) Význam společenských norem a hodnotové orientace ve vztahu k sociální deviaci.15. a) Psychologická diagnostika předškolního dítěte.b) Agresivita a její formy, možnosti ovlivňování agresivního chování.16. a) Neurotické poruchy v dětském věku.b) Terapie, krizové intervence- popište některou z možností kompenzace poruchy.17. a) Školní zralost.b) Projevy školní nezralosti, individuální formy práce se školsky nezralým dítětem.18. a) Pedagogická situace.b) Sebereflexe v činnosti pedagogických pracovníků, syndrom vyhoření.19. a) Psychologie výchovy. Vývojová akcelerace a výchova.b) Psychologické otázky výchovného vedení v předškolním věku.

Získané způsobilosti

Student je schopen aplikovat teoretické poznatky na výchovně vzdělávací proces.

Literatura

Matějček, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha, Grada, 2005. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele - dotisk. Praha, Portál, 2008. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.Vágnerová, M. Vývojová psychologie I. , Karolinum, Praha 2005. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.Vágnerová, M. Vývojová psychologie II. ,Karolinum, Praha 2007. Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.Langmaier,J.,Krejčířová,D. Vývojová psychologie.I.vyd.Praha,Grada Publishing. 1998. ŘÍČAN, P. Dětská klinická psychologie. Praha : Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-512-2.ATKINSON, R.L., ET AL. Psychologie. Praha: Portál, 2003. MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986. Vágnerová, M. Vývojová psychologie , Portál, Praha 2000. Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.Wedlichová I. Vývojová psychologie pro učitelství MŠ. PF UJEP Ústí nad labem, 2011. ISBN 978-80-7414-320-5.Hayesová N.:. Základy sociální psychologie, Portál, Praha, 1998. ISBN 80-7367-283-9.

Požadavky

Přihlášení ve Stagu a na studijním oddělení.

Garant

PhDr. Iva Wedlichová, Ph.D.