Předmět Didaktika her B MŠk (KT1 / 0120)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KT1 / 0120 - Didaktika her B MŠk, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Kurz se věnuje výběru pohybových her vhodných pro děti předškolního věku realizovaných v tělocvičně či přírodním prostředí. V samostatných didaktických výstupech si studenti na zadané téma ověřují schopnost umět vést skupinu a vhodně zvolit a aplikovat různé pohybové hry vhodné pro děti předškolního věku.
Získané způsobilosti
Schopnost samostatného vedení pohybové chvilky v MŠ se správným zařazením her resp. jednotlivých cvičení vhodných pro děti předškolního věku. Aplikace pohybových chvilek do rámcově vzdělávacích programů určené pro MŠ.
Literatura
MONTESSORI, M. Absorbující mysl. Praha, 2003. SZABOVÁ, M. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky.Praha, Portál. 1999. ISBN 80-7178-276-9.KREJČÍ, M. Jóga, učení a hra dětí od 5let. Olomouc: Hanex, 1995. HAVLÍNOVÁ, M., VENCÁLKOVÁ, E. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2006. MONTESSORI, M. Objevování dítěte. Praha, 2001. MONTESSORI, M. Tajuplné dětství. Praha, 1998. DVOŘÁKOVÁ, H. Tělesná výchova v rámcovém programu (základní motorika). Praha: UK, 2001. STEINER, R. Všeobecná nauka o člověku jako základ pedagogiky. Ioanes, 1996. STEINER, R. Výchova dítěte a metodika vyučování. Praha: Baltazar, 1993. DVOŘÁKOVÁ, H. Využití psychomotoriky ve škole. Praha: PdF UK, 2004. ISBN 80-7290-157-5.VALENTA, M. Waldorfská pedagogika a jiné alternativy. Olomouc: UP, 1993. SVOBODOVÁ, J. Zdravá škola včera a dnes. Brno: Paido, 1998. PAUSEWAGENOVÁ, E. 100 her k rozvoji tvořivosti v předškolním a školním a mladším školním věku. Praha: Portál, 1994. PAUSEWAGENOVÁ, E. 130 didaktických her.Praha: Portál, 1993.
Požadavky
Didaktický výstup. Seminární práce. Návrh předškolního programu dle RVP PV (Důraz je kladen především na pohybovou složku).
Garant
PhDr. Martin Škopek, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jan KrestaPhDr. Martin Škopek, Ph.D.