Předmět Didaktika plavání (KT1 / 0130)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KT1 / 0130 - Didaktika plavání, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do předmětu, požadavky k zápočtu, studijní literatura, zadání témat pro pedagogické výstupy.2. Zásady bezpečnosti a hygieny, vliv vodního prostředí na lidský organismus.3. Význam plavání v životě člověka, přehled vývoje didaktiky plavání.4. Obecné aspekty plavecké výuky, etapy výuky, cíle jednotlivých etap.5. Přípravná plavecká výuka - fáze a obsah výuky. Základní plavecké dovednosti.6. Plavání kojenců a batolat.7. Metodika základního plaveckého výcviku.8. Organizace a bezpečnost plavecké výuky, dopomoc a záchrana.9. Plavecké hry - význam a využití, pomůcky.10. Využití plavání ve zdravotní a léčebné TV.11. Specifika nácviku a technika plaveckého způsobu kraul.12. Specifika nácviku a technika plaveckého způsobu znak.13. Specifika nácviku a technika plaveckého způsobu prsa.14. Hodnocení výuky a uložených prací.
Získané způsobilosti
Student je schopen organizovat a bezpečně vést plaveckou výuku na MŠ. Student prokáže orientaci teoretickou i praktickou v obecných aspektech plavecké výuky. Student rozumí specifikám nácviku a techniky plaveckých způsobů. Student je schopen prakticky využít znalosti při záchraně tonoucího.
Literatura
Čechovská, I., Jurák, D., & Pokorná. (2012). Plavání pohybový trénink ve vodě. Praha, Karolinium. Hofer, Z. (2011). Technika plaveckých způsobů 2011. Praha, Karolinium. BĚLKOVÁ, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: UK, 1994. BARTŮNĚK, D. Hry v přírodě s malými dětmi. Praha: Portál, 2001. BARTŮNĚK, D. Hry v přírodě s malými dětmi. Praha: Portál, 2001. RESCH, J. & KUNTNER, E. Jak se neutopit. Olomouc: Hanex, 1997. ERLEBACHOVÁ. Metodika výuky plavání na zvláštních a pomocných školách. Praha: Tech Market, 1997. ČECHOVSKÁ, I. & MILER, T. Plavání. Praha: Grada Publishing, 2001. GIERHL, J. & HAHN, M. Plavání. České Budějovice: Kopp, 2000. HOCH, M. et al. Plavání (teorie a didaktika). Praha: SPN, 1983. BĚLKOVÁ, T. Plavání v pohybovém režimu zdravotně oslabených a tělesně postižených. 1.vyd. Praha: UK, 1988. BĚLKOVÁ, T. et al. Plavání. Zdokonalovací plavecká výuka. Praha: NS Svoboda, 1998. HOCHOVÁ, J. & ČECHOVSKÁ, I. Plavecká výuka předškolních dětí. Praha: ČSTV, 1989. HOCH, M. Učte děti plavat. Praha: Olympia, 1991. SVOZIL, Z. et al. Vyučovat plaveckým způsobům v celku nebo po částech?. 1999. BĚLKOVÁ, T. Zdravotní plavání a léčebné plavání. Praha: Karolinum, 1994.
Požadavky
1. Účast na seminářích - 80 %.2. Kladně hodnocený jeden pedagogický výstup s písemnou přípravou.3. Aktivní podíl na slovním hodnocení všech dalších výstupů.Studijní opora dostupná na multimediálním výstupu z výzkumných a rozvojových projektů:http://www.ftvs.cuni.cz/informacni-sluby/elektronicke-publikace-a-studijni-opory.htmlBěhem výstupu studenta tvoří ostatní studenti vždy modelovou skupinu. Pro vybrané metodické úseky si může student pro výstup určit předem pomocného asistenta. Požadována je kvalitní písemná příprava, organizačně bezchybné a bezpečné vedení pedagogického výstupu v předem určeném tématu. Důraz je kladen na správné metodické vedení cvičení, na diagnózu a analýzu chyb a správnou metodiku k jejich odstraňování. Výstup je v následném rozboru hodnocen studenty i vyučujícím.
Garant
Mgr. Jitka Vaněčková
Vyučující
Mgr. Iva BalkóMgr. Štefan Balkó, Ph.D.PaedDr. František NovotnýMgr. Jitka Vaněčková