Předmět Didaktika TV v MŠ (KT1 / 0132)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KT1 / 0132 - Didaktika TV v MŠ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Cíle a úkoly předškolní TV. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.2. Učivo tělesné výchovy v pojetí pohybových činností v MŠ. Organizační formy TV v MŠ.3. Tématické plány, přípravy.4. Obecné a specifické zásady tělovýchovného procesu v MŠ.5. Didaktické řídící styly v MŠ. Pracovní postupy a metody pohybové kultivace dětí.6. Osobnost učitele v TV na předškolním stupni.7. Předpoklady žáků v předškolním věku pro pohybový rozvoj.8. Pohybové dovednosti. Pohybové učení v předškolním věku.9. Pohybové schopnosti dětí, rozvíjení předpokladů pro pohybovou výkonnost a zdatnost.10. Hodnocení motorického, psychického a sociálního vývoje dětí v rámci TV.11. Denní a pohybový režim žáků, životní styl, TV jako psychosociální prevence, role MŠ.12. Bezpečnost v TV a sportu dětí v tomto věku.13. Shrnutí poznatků před zkouškou.14. Rezervní hodina
Získané způsobilosti
Rozšíření kompetencí k přípravě a řízení pohybových činností dětí v MŠ. Využití poznatků ze studia k obohacení teoretických východisek při práci s Rámcovým plánem.Studenti budou schopni využít znalostí v oblasti tělesné výchovy. Budou zároveň schopni aplikovat teoretické a praktické znalosti do pohybového programu dětí v MŠ.
Literatura
DVOŘÁKOVÁ, H. Běžecká dovednost, aerobní zdatnost a její testování u dětí. 1995. SMÍTKOVÁ, Z. Cvičíme s dětmi. Praha: STN, 1962. BOROVÁ, B. et al. Cvičíme s malými dětmi. Praha: Portál, 1998. ANDERSONOVÁ, J. et al. Dobrý start do školy. Jak můžete připravit vašemu dítěti dobrý vstup do školy. Praha: Portál, 1993. ISBN 80-85282-66-6.BARTŮNĚK, D. Hry v přírodě s malými dětmi. Praha: Portál, 2001. DVOŘÁKOVÁ, H. Je možné testovat zdatnost šestiletých dětí?. 1994. JUKLÍČKOVÁ-KRESTOVSKÁ, Z. et al. Pohybové hry dětí předškolního věku. Praha: SPN, 1987. BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-068-5.BERDYCHOVÁ, J. et al. Tělesná výchova nejmladšího žactva. Praha: STN, 1962. BERDYCHOVÁ, J. et al. Tělesná výchova pro pedagogické školy. Praha: SPN, 1976. DVOŘÁKOVÁ, H. Tělesná výchova v mateřské škole. Praha: Naše vojsko, 1989. JUNGER, J. Telesný a pohybový rozvoj detí predškolského veku. Prešov: Slovenská vedecká spoločnosť pre telesnú výchovu a šport, 2000. ISBN 80- 8068- 003-5.DOSTÁL, A. & OPRAVILOVÁ, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha: SPN, 1985. HAVLÍNOVÁ, M. et al. Zdravá mateřská škola. 1995. ISBN 80-7178-048-0.
Požadavky
Aktivní účast na výuce (80%)Na základě probraného učiva a prostudované literatury vypracují studenti písemnou práci projektového typu na vybrané téma. Práce je průběžně konzultována a hodnocena. Výsledná práce může být předmětem diskuse v semináři, popř. i při souhrnné zkoušce.Završením je zkouška. Tématické okruhy ke zkoušce:1. Pohybové činnosti, tělesná cvičení a tělesná výchova dětí předškolního věku2. Pojetí, obsah a podmínky tělesné výchovy v programu mateřské školy.3. Cíle a úkoly tělesné výchovy dětí v předškolním věku.4. Fáze, organizace a metody pohybového učení v mateřské škole.5. Pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, tělesná zdatnost dětí a další dosahované kompetence v oboru tělesné výchovy v předškolním věku.6. Etapy vývoje hrubé a jemné motoriky dětí v celém předškolním období.7. Kognitivní a afektivní souvislosti pohybových činností v předškolním věku.8. Hodnocení pohybového rozvoje a efektivity pohybového učení v rámci tělesné výchovy v mateřské škole.
Garant
Mgr. Štefan Balkó, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Štefan Balkó, Ph.D.PaedDr. František NovotnýMgr. Štefan Balkó, Ph.D.PaedDr. František Novotný