Předmět Teorie TV dětí předškolního věku (KT1 / 4203)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KT1 / 4203 - Teorie TV dětí předškolního věku, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do předmětu, základní kinantropologické pojmy.2. Základy názvosloví tělesných cvičení. Další terminologická výbava pro TV v MŠ.3. Historie a současnost pohledů na význam předškolní výchovy dětí. Biologické základy potřeby pohybu, její sepětí s potřebami sociálními, s utvářením návykové složky denního režimu, základu zdravého životního stylu.4. TV v názorech průkopníků: Fröbel, Montessoriová, Steiner a další.5. Kurikulum předškolní TV. Rámcový vzdělávací plán předškolního vzdělávání.6. Základní somatické a psychologické předpoklady dětí pro spontánní a řízenou TV.7. Role TV v počátcích tělesného, psychického a sociálního vývoje dětí.8. Význam včasné pohybové stimulace v rámci spontánní i řízené pohybové (tělesné) výchovy z hlediska celkového vývoje dítěte v předškolním věku.9. Sociální souvislosti řízených i spontánních pohybových činností předškolního dítěte.10. Vlivy rodinného prostředí na vývoj pohybových kompetencí dítěte.11. Charakteristika vývoje hrubé a jemné motoriky v předškolním věku z hlediska fází osvojování jednotlivých pohybových dovedností.12. Význam aktivity a komunikace pro dítě během senzomotorického učení. Význam vlastních chyb a omylů pro dítě jako formy zpětnovazebních informací.13. Rozvoj schopnosti decentrace (empatie) v zátěžových situacích v průběhu spontánních i řízených pohybových činností TV.14. Opakování a diskuse nad probranými tématy. Diagnostika způsobilostí studenta.
Získané způsobilosti
Student(ka) po absolvování předmětu umí popsat, vysvětlit základní probrané pojmy z oblasti TV a umí tyto pojmy využívat pro další studium i praxi, je schopen uvažovat o těchto pojmech v souvislostech s edukačním procesem.
Literatura
https://moodle.pf.ujep.cz/http://tv1.ktv-plzen.cz/zakladni-gymnastika/gymnasticke-nazvoslovi.htmlMŠMT. Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Praha, VÚP 2005. ČELIKOVSKÝ, S. et.al. Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. 2. vydání. Praha , SPN. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika tělesné výchovy (Skriptum). 1. vyd. Praha UK, 1995. 187s. ISBN 80-7184-127-7. KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2006. DVOŘÁKOVÁ, H. K některým problémům v současné mateřské škole. Praha: Karolinum, 1998. MŠMT. Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání, Praha, VÚP 2005. časopis. Tělesná výchova a sport mládeže. Praha: FTVS UK od 1994 - .. Praha: FTVS UK. DVOŘÁKOVÁ, H. Tělesná výchova v mateřské škole. Praha: Naše vojsko, 1989.
Požadavky
Docházka na semináře min. 80 %.Prokázání znalostí, vědomostí, dovedností při ústním, písemném či praktickém přezkoušení. Vypracování seminární práce dle zadání vyučujícího.
Garant
Mgr. Jan Kresta
Vyučující
Mgr. Jan KrestaMgr. Jan Kresta