Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Předplavecká příprava (KT1 / 4220)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KT1 / 4220 - Předplavecká příprava, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do předmětu, požadavky k zápočtu, studijní literatura, zadání témat pro pedagogické výstupy.2. Zásady bezpečnosti a hygieny, vliv vodního prostředí na lidský organismus.3. Význam plavání v životě člověka, přehled vývoje didaktiky plavání.4. Obecné aspekty plavecké výuky, etapy výuky, cíle jednotlivých etap, osnovy, plány plaveckých škol, smlouvy.5. Přípravný plavecký výcvik- fáze a obsah výuky. Základní plavecké dovednosti.6. Plavání kojenců a batolat.7. Metodika předplaveckého výcviku.8. Organizace a bezpečnost plavecké výuky, dopomoc a záchrana.9. Plavecké hry - význam a využití, pomůcky.10. Specifika přípravného plaveckého výcviku hry pro seznámení s vodou.11. Specifika přípravného plaveckého výcviku hry pro splývání.12. Specifika přípravného plaveckého výcviku hry pro orientaci ve vodě.13. Specifika přípravného plaveckého výcviku hry pro dýchání.14. Hodnocení výuky a seminárních prací.Teoretické základy plaveckého výcviku v předškolním věku. Hlediska zdravotní, obecně tělovýchovná, hygienická, psychologická a sociální. Výklad k zadání praktických ukázek dílčího didaktického postupu jako pedagogický výstup.Pedagogické výstupy v bazénu ve 2.PS podle písemné přípravy a jejich hodnocení.Výklad a zadání strukturovaných písemných seminárních prací. Obsahem je podrobně zpracovaná problematika vybraného období z komplexu předškolního plavání na základě samostatně získaných dokumentů (Plány a osnovy plaveckých škol, Smlouvy se školami, popř. i přístup vybrané MŠ nebo jiného subjektu k této problematice). Bližší pokyny jsou na stránkách odd.1.st. KTV jako zvláštní dokument.

Získané způsobilosti

Student je schopen organizovat a bezpečně vést přípravnou plaveckou výuku. Student prokáže orientaci teoretickou i praktickou v obecných aspektech plavecké výuky. Student rozumí specifikám přípravné plavecké etapy. Student je schopen prakticky využít znalosti při záchraně tonoucího

Literatura

Čechovská, I., Jurák, D., & Pokorná. (2012). Plavání pohybový trénink ve vodě. Praha, Karolinium. Hofer, Z. (2011). Technika plaveckých způsobů 2011. Praha, Karolinium. PÉDROLETTI, M. (2007). Od šplouchání k plavání. 1. Praha Portál. BARTŮNĚK, D. Hry v přírodě s malými dětmi. Praha: Portál, 2001. RESCH, J. & KUNTNER, E. Jak se neutopit. Olomouc: Hanex, 1997. HOCH, M. et al. Plavání (teorie a didaktika). Praha: SPN, 1983. HOCHOVÁ, J. & ČECHOVSKÁ, I. Plavecká výuka předškolních dětí. Praha: ČSTV, 1989. MIKLÁNKOVÁ, Ludmila. (2007). Předplavecká příprava dětí předškolního věku a vybrané determinanty její úspěšnosti. Univerzita Palackého v Olomouci. HOCH, M. Učte děti plavat. Praha: Olympia, 1991. SVOZIL, Z. et al. Vyučovat plaveckým způsobům v celku nebo po částech?. 1999.

Požadavky

1. Účast na výuce - 80 %.2. Kladně hodnocený jeden pedagogický výstup s písemnou přípravou.3. Aktivní podíl na slovním hodnocení všech dalších výstupů.Studijní opora dostupná na multimediálním výstupu z výzkumných a rozvojových projektů:

Garant

Mgr. Jitka Vaněčková

Vyučující

Mgr. Jitka Vaněčková