Předmět Základy sportovní přípravy B (KT1 / 4222)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KT1 / 4222 - Základy sportovní přípravy B, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Samostatný výběr poznatků z prací studentů kombinovaného studijního programu v oboru sportovního pojetí vybraných pohybových činností v praxi MŠ.- Prohloubení poznatků o kompetenčních diferencích u dětí v předškolním věku.- Fáze, organizace a metody pohybového učení v mateřské škole.- Zásady provozování pohybových aktivit u dětí předškolního věku.- Studium, průběžná diskuse a kritické posuzování těchto poznatkových zdrojů.- Nové možnosti rozšíření pohybových činností v MŠ.- Využití různých sportovních disciplín v hodinách Tv v MŠ.- Předpoklady žáků v předškolním věku pro pohybový rozvoj. Pohybové dovednosti. Pohybové učení v předškolním věku.- Motivace studentů pro zařazování pohybových činností s vyšším tělesným zatěžováním do programu TV. Využívat atletické, herní, popř. gymnastické sportovní průpravy.- Hodnocení konceptů a návazně konečných verzí seminárních prací studentů.- Rozbor praktických zkušeností z praxe studentů v MŠ formou diskuse.- Prezentace seminárních prací studentů.- Rozbor a hodnocení seminárních prací studentů.- Závěrečné hodnocení, diskuse k výsledkům prací.
Získané způsobilosti
Na příkladu obsáhlé písemné seminární práce prokáží studenti orientaci v problematice specializovaných pohybových činností v rámci TV v MŠ. Plně respektovány budou obecné principy sportovní přípravy a specifické prostředky pro tuto věkovou skupinu. Požadováno je odlišení pohybového programu pro děti s různou úrovní pohybových predispozic s cílem dodržet diferencovanou práci s nimi. V práci bude zřetelně uplatněna diskuse k použitým zdrojům a vlastním poznatkům. Budou vysloveny kvalifikované závěry k výsledkům dosaženým splněním této práce.
Literatura
DVOŘÁKOVÁ, H. Cvičíme a hrajeme si. Olomouc: Hanex, 1995. BOROVÁ, B. et al. Cvičíme s malými dětmi. Praha: Portál, 1998. BERDYCHOVÁ, J. et al. Cvičme s dětmi. Praha: Olympia, 1982. ADAMÍROVÁ, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Praha: ČASPV, 1995. PERIČ, T. Hry ve sportovní přípravě dětí.Praha: Grada, 2004. Praha, Grada, 2004. BOROVÁ, B. Míče, míčky a hry s nimi. Praha: Portál, 2001. DVOŘÁKOVÁ, H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002. DVOŘÁKOVÁ, H. Tělesná výchova v mateřské škole. Praha: Naše vojsko, 1989. DVOŘÁKOVÁ, H. Tělesná výchova v rámcovém programu (základní motorika). Praha: UK, 2001. CAITATIOVÁ, M., DELAČOVÁ, S. & MULLEROVÁ, A. Volná hra. Praha: Portál, 1995.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích. Orientace v problematice specializovaných pohybových činností v rámci TV v MŠ formou písemné práce. Požadováno je odlišení pohybového programu pro děti s různou úrovní pohybových predispozic s cílem dodržet diferencovanou práci s nimi
Garant
Mgr. Iva Balkó
Vyučující
Mgr. Iva Balkó