Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Zdravotní TV (KT1 / 4630)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KT1 / 4630 - Zdravotní TV, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Charakteristika věkových období z hlediska pedagogicko-psychologických aspektů.2. Správné držení těla. Diagnostika správného držení těla. Druhy testů pro diagnostiku správného či vadného držení těla s ohledem na věkové rozdíly dětí.3. Svalové dysbalance. Příčiny vzniku vadného držení těla. Druhy oslabení.4. Možnosti ovlivňování držení těla prostřednictvím adekvátních cvičení.5. Zásady protahování zkrácených partií těla, zásady posilování ochablých partií.6. Prevence vzniku posturálních oslabení (životní styl, pohybová aktivita, strava)7. Přímivá cvičení pro děti předškolního věku bez využití pomůcek a s jejich využitím.8. Dechová a relaxační cvičení pro děti předškolního věku.9. Pohybová aktivita u dětí se zdravotním omezením.10. Zařazení drobných pohybových her do programu zdravotní tělesné výchovy.11. Plavání v programu pohybové aktivity dětí předškolního věku.12. Jóga v programu pohybové aktivity dětí předškolního věku.13. Teorie a praxe zdravotní tělesné výchovy v ČR14. Hodnocení výuky a seminárních prací

Získané způsobilosti

Student zná jednotlivé posturální oslabení a zásobník cviků pro jejich nápravu. Student zná gymnastické názvosloví a má základní znalosti o stavbě a funkci opěrné a pohybové soustavy člověka. Studen dokáže diagnostikovat jednotlivá posturální oslabení. Student porozumí vztahům mezi pohybovou aktivitou, zdravým životním stylem a správným držením těla.

Literatura

ČIHÁK, R. Anatomie 1. s. 497. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-970-5.SRDEČNÝ, V. et al. Didaktika zvláštní tělesné výchovy. Hradec Králové: PF, 1982. SRDEČNÝ, V. et al. Didaktika zvláštní tělesné výchovy. Hradec Králové: PF, 1982. BOTLÍKOVÁ, V. Vyrovnáváme a testujeme. Praha: BEST, 1991. BOTLÍKOVÁ,V. Vyrovnáváme a testujeme. Praha: BEST, 1991. POKORNÝ, I. Zdravotní tělesná výchova pro I.stupeň základní školy. Ústí n.L.: PF UJEP, 2002. POKORNÝ, I. Zdravotní tělesná výchova pro I.stupeň základní školy (pracovní listy). Ústí n.L. : UJEP. Ústí nad Labem: PF, 1994. JORDAN, A., GRAEBER, I. Cvičení ve dvou. Praha: Grada, 2007. FELDENKRAIS, M. Feldenkraisova metoda. Praha: Pragma, 2006. BURSOVÁ, M. Kompenzační cvičení. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0948.BUZKOVÁ, K. Strečink. Praha: Grada, 2005. JANDA, V. Svalové a funkční testy. Praha: Grada, 2004. FRANK, W. Feldenkrais a jeho metoda. Praha: Pragma, 2006. BENEŠOVÁ, V. et al. Hygiena pro posluchače 2. LF UK. Praha: UK, 1991. BENEŠOVÁ, V. et al. Hygiena pro posluchače 2. LF UK. Praha: UK, 1991. KUBRYCHTOVÁ, A., BÁRTOVÁ, H., STUCHLÍK, R. Jóga. Praha: Grada, 2007. KUBÁT, R. Ortopedické vady u dětí a jim předcházet. Praha: H&H, 1991. KUBÁT, R. Ortopedické vady u dětí a jim předcházet. Praha: H&H, 1991. ALTER, M. Strečink. Praha: Grada, 1998. SRDEČNÝ, V. et al. Tělesná výchova zdravotně oslabených. 2.vyd. Praha: SPN, 1982. KUBÁNEK, B. Základy zdravotní tělesné výchovy (Oslabení podpůrně pohybového systému). Olomouc: Hanex, 1992. KUBÁNEK, B. Základy zdravotní tělesné výchovy (Oslabení podpůrně pohybového systému). Olomouc: Hanex, 1992. PERNICOVÁ, H. et al. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993. MATOUŠOVÁ, M. et al. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Sport pro všechny - BESTI, 1992. KYRALOVÁ, M. et al. Zdravotní tělesná výchova. Praha: ONYX, 1995. PERNICOVÁ, H. et al. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993. ADAMÍROVÁ, J. et al. Zdravotní tělesná výchova. 1.vyd. 115 s. Praha: Olympia, 1988. ADAMÍROVÁ, J. et al. Zdravotní tělesná výchova.1.vyd. 115 s. Praha: Olympia, 1988.

Požadavky

Zpracování a prezentace seminární práce v čase cca20 min prostřednictvím metodického výstupu. Předložení 10 karet s vhodnými přímivými cviky a vyrovnávacími cviky pro děti předškolního věku. Aktivní účast na hodinách. Studijní opora dostupná na: http://www.pf.ujep.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=3986&Itemid=1369

Garant

Mgr. Štefan Balkó, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Štefan Balkó, Ph.D.