Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Terapeutické aspekty AvP (KTV / 4070)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / 4070 - Terapeutické aspekty AvP, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Témata obsahu výuky:1. Historické souvislosti. Vývoj oboru. Informační zdroje k problematice dobrodružné terapie2. Profilace směru Adventure Therapy z Outdoor Education3. Dobrodružství, riziko a rizikové chování. Problematika sensation seeking v návaznosti na dobrodružnou terapii4. Filosofické prameny a první dobrodružné programy terapie5. Dobrodružná terapie jako jedna z forem kinezioterapie6. Zahraniční a české organizace věnující se praxi dobrodružné terapie7. Členění oboru, mezinárodní komunita a komunikační platforma, přehled8. Charakteristické prvky dobrodružné terapie9. Přehled přístupů a výzkumů v oblasti dobrodružné terapie a přehled výzkumných metod používaných při výzkumu programů dobrodružné terapie10. Přehled psychických a fyzických poruch a handicapů, kde je vhodné využít programy dobrodružné terapie.11. Vhodnost využití různých programových komponentů pro konkrétní cílové skupiny12. Zásady (psychologické, sociální, pedagogické, kondiční) při tvorbě dobrodružných programů pro různé cílové skupiny (závislí, dětská populace, delikventi)13. Praktická tvorba dobrodružného programu pro zvolenou cílovou skupinu s možností konzultací s vyučujícím14. Zhodnocení vytvořených programů, zápočtyInformace k výuce:Studium je koncipováno formou seminářů a následného samostudia. Úvodní seminář seznámí studenty s obsahovou náplní předmětu, seznámí je s povinnou i doporučenou literaturou a studijními oporami uvedenými na adrese: https://moodle.pf.ujep.cz/view.php?id=396. Zároveň také proběhne výběr a zadání programu dobrodružné terapie pro konkrétní cílovou skupinu.Témata samostudia potřebná ke zpracování programu:- Charakteristické prvky dobrodružné terapie- Vhodnost využití různých programových komponentů pro konkrétní cílové skupiny- Zásady (psychologické, sociální, pedagogické, kondiční) při tvorbě dobrodružných programů pro různé cílové skupiny (závislí, dětská populace, delikventi)Kontakt se studenty je také zajištěn prostřednictvím webových stránek pracoviště (http://www.pf.ujep.cz/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=287&Itemid=979).Zadávání a odevzdávání prací přes https://moodle.pf.ujep.cz , komunikace s vyučujícím e-mailem, domluva osobních konzultací s vyučujícím.K zaznamenávání studijních výsledků je využíván informační systém školy

Získané způsobilosti

Student získá základní přehled o možnosti využití aktivit v přírodě pro terapeutické účely.Student dokáže využít získané poznatky k aplikaci aktivit v přírodě pro terapeutické účely.

Literatura

LASS, A. Adventure Therapy : the Therapeutic Aplication of Adventure Therapy. USA : Kendal-Hunt pub, 1993. ITIN, C. Exploring the Boundaries of Adventure Therapy. Australia, 1997. HÁTLOVÁ, B., KIRCHNER, J. Kinezioterapie - elektronická učebnice. Praha: UK FTVS & APS, 2005. HÁTLOVÁ, B. Kinezioterapie, pohybová cvičení v léčbě psychiatrických poruch. Karolinum : Praha, 2003. HUMBERSTONE, B., BROWN, H., RICHARDS, K. Whose Journeys? The Outdoors and Adventure as Social and Cultural Phenomena. UK: Fingerprints, Barrow-in-Furness, 1997. DAVIS-BERMAN, J., BERMAN, D. S. Wilderness Therapy: Foundations, Theory and Research. USA: Kendall/Hunt, 1994. KIRCHNER, J. Adventure therapy as a part of kineziotherapy - the roots and theoretical sources. Acta Universitatis Caroline,2005. KIRCHNER, J. Dobrodružná terapie - nově se rodící terapeutická metoda. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku. Vol. 2, 19-25. 2004. Studijní opora. Přehled tematických okruhů. Interakční konzultace pomocí elektronických médií s využitím.

Požadavky

Sestavení programu dobrodružné terapie pro konkrétní cílovou skupinuMetody, hodnocení, kritéria: 80% účast na výuce, zápočtový test, seminární práce - sestavení programu dobrodružné terapie pro konkrétní cílovou skupinu, zkouška

Garant

Mgr. David Kovařík

Vyučující

Mgr. Jiří KostínekMgr. David KovaříkMgr. Jiří KostínekMgr. David Kovařík