Předmět Zdravotně orientované pohyb. režimy I (KTV / 4296)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / 4296 - Zdravotně orientované pohyb. režimy I, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Úvod - základní informace o předmětu, organizace, obsah.2. Zdravotně orientovaná zdatnost - definice, hodnocení zdravotně orientované zdatnosti.3. Pohybový režim a kondiční trénink, zdraví a tělesná způsobilost.4. Životní styl - kvalita života, zdravý způsob života a pohyb.5. Pohybové aktivity - zdatnost, zdraví.6. Pohybové aktivity - zdatnost a životní styl.7. Pohybové aktivity - zdatnost a pracovní výkonnost.8. Faktory ovlivňující realizaci pohybových aktivit.9. Pohybové aktivity - programy a jejich možnosti.10. Pohybové aktivity - programy doma a v terénu.11. Pohybové aktivity - programy pro vybrané skupiny nemocných.12. Možnosti kontroly efektu pohybových programů.13. Pohybové programy, pohybový trénink realizované u nás a ve světě14. Intervenční pohybové programy - atletika, plavání, gymnastika, hry, sporty v přírodě.
Získané způsobilosti
Student je po absolvování předmětu:- Je schopen definovat základní pojmy z oblasti zdraví a pohybové aktivity.- Umí popsat kritéria hodnocení zdravotně orientované zdatnosti.- Schopen prokázat teoretické znalosti v oblasti teorie sportovního a kondičního tréninku, kvality života a zdravého způsobu života.- Schopen popsat faktory ovlivňující realizaci pohybových aktivit.- Dokáže interpretovat faktory ovlivňující výběr cvičení a prostředků pro tvorbu a realizaci pohybových aktivit.- Dokáže vybrat vhodné pohybové aktivity a cvičení pro pohybové režimy realizované v různém prostředí nebo část populace.- Zná testy hodnotící zdravotně orientovanou zdatnost a tyto testy dokáže realizovat v praxi.- Schopen navrhnout a vytvořit měsíční zdravotně orientovaný pohybový program pro vybranou skupinu osob nebo skupinu se zdravotním omezením.
Literatura
BARTŮŇKOVÁ,S. Fyziologie člověka a tělesných cvičení:učební texty pro studenty fyzioterapie a studia tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených.Praha:Karolinum,2006,285s.ISBN 8024611716. Blahutková, M., Řehulka, E., & Dvořáková, Š. (2005). Pohyb a duševní zdraví. Brno MU. HAVEL,Z., HNÍZDIL,J., aj. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. 1. vyd. Ústí nad Labem: PF UJEP,2010. s. 65 -77. HAVEL,Z., HNÍZDIL,J., aj. (2010). Rozvoj a diagnostika rychlostních schopností. PF UJEP Ústí nad Labem. HAVEL,Z., HNÍZDIL,J., aj. (2009). Rozvoj a diagnostika silových schopností. Ústí n. L., 2009. Ústí n. L., PF UJEP. HNÍZDIL,J., HAVEL,Z., aj. Rozvoj a diagnostika vytrvalostních schopností.1.vyd. Ústí nad Labem: PF UJEP,2012. s .130-137. DOVALIL, J. (2000). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia, 2000. Praha: Olympia.
Požadavky
Odevzdání seminární práce podle zadaného tématu
Garant
Mgr. Martin Nosek, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jan Hnízdil, Ph.D.Mgr. Martin Nosek, Ph.D.