Předmět Souvislá praxe (KTV / 6195)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / 6195 - Souvislá praxe, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Cílem souvislé praxe je začlenění studentů do pracovního prostředí, na které jsou v rámci studia připravováni. Smyslem praxe je konfrontovat své získané poznatky s praxí a zajistit vzájemné obohacování jak místa působnosti, tak samotného vysokoškolského pracoviště. Tato vzájemná vazba by měla být přínosná pro obě strany tohoto procesu a samozřejmě pro studenta samotného.
Získané způsobilosti
Znalost základů pedagogiky, didaktiky, psychologie, teorie sportů a pohybových aktivit. Student dokáže kriticky zhodnotit úroveň svých znalostí a dovedností ve vztahu k pracovním úkonům v místě praxe.Dále umí nebo je schopen:- Kriticky zhodnotit poznaný pracovní proces v místě své působnosti- Dokáže přispět odpovídajícím dílem ke zkvalitnění práce místa své působnosti- Dokáže analyzovat úroveň své připravenosti ve vztahu k činnosti, kterou během své praxe realizoval- Umí využít nově získaných poznatků a dovedností k obohacení svého spektra kompetencí pro samotný pracovní proces, do kterého se po absolvování studia může dostat.
Literatura
Sýkora, B., & Kostková, J. (1987). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: SPN. Rychtecký, A., & Fialová, L. (1995). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Univerzita Karlova. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy: učební texty. 1.vyd. Praha: UK. 1995. Tilinger, P. et al. (2009). Pedagogické a odborné praxe v tělesné výchově a sportu. Praha: UK. TUPÝ. J.,SÝKORA, B.,FROMEL, K. Tělesná a sportovní výchova. Praha: SPN, 1990. Tupý, J., Sýkora, B., & Fialová, L. (1990). Tělesná a sportovní výchova. Praha: SPN. Kyriacou, CH. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál. Pasch, M. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Videoprogramy . Vládní dokumenty MŠMT.
Požadavky
U studenta se předpokládá aktivní účast na činnostech v místě působnosti. V rámci svého působení předkládá písemnou zprávu, ve které shrnuje hodnocení pracoviště. Dokládá rovněž "Přehled činností realizovaných praktikantem s písemným hodnocením vedoucího", pracoviště hodnotí slovně nebo známkou. Popisuje vybavení pracoviště a předkládá návrh na jeho případné úpravy. Dokladem aktivní účasti studenta na praxi je rovněž předložení "Rozvrhu" (den, čas) a "Výpis realizovaných činností na pracovišti", písemné přípravy na vykonávanou činnost. Student rovněž předloží "Písemné hodnocení studenta zodpovědným pracovníkem".
Garant
PaedDr. Marcel Žák
Vyučující
PaedDr. Marcel Žák