Předmět Management TV a sportu (KTV / 6247)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / 6247 - Management TV a sportu, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Téma přednášek:1. Vícezdrojové financování sportu. Sport v kontextu Evropské unie.2. Marketing sportovního klubu, mtg mix s aplikací na sport.3. Vytváření strategického - rozvojového plánu.4. Marketingové firmy v oblasti sportu.5. Základy managementu se zaměřením na vedení lidí v organizaci.6. Řízení dobrovolníků7. Komunální tělovýchova a řízení sportu z hlediska obce.8. TJ jako občanské sdružení, jeho založení, řízení, financování, výkaznictví v ČSTV.9. Fundraising, sponzoring a grantové možnosti v oblasti sportu.10. Řízení sportovní soutěže - turnaje. Marketing, management, financování.11. Živnostenské podnikání v oblasti sportu a rekreace.12. Založení a řízení sportovního klubu - fitcentra.13. Rekreační sportovní služby, hotelová centra aj.14. Trendy v ekonomii volného času. Rezervní téma.Téma cvičení:1. Porovnání trendů ve financování sportu a sestavení závěrů pro sportovní organizaci, firmu.2. Marketing sportovní akce malého sportovního klubu.3. Formy finanční podpory, komise, granty, řízení systému. Vztah ke školám a sportovním klubům, případová studie, praktické ukázky. 4. Sponzoring, grantová žádost, příklady projektů 5. Projekt - týmová práce.6. Řízení sportovního klubu, TJ jako občanské sdružení, příklady.7. Řízení sportovní soutěže, projekt - týmová práce.8. Živnostenské podnikání, základní doklady, zahájení činnosti.9. Založení fitcentra, případová studie.10. Projekt hotelového centra, rekreační služby, management, finanční plán.11. Případová studie v oblasti sportovních služeb a zkušenosti z praxe.12. Cvičení v oblasti obchodu se sportovním zbožím, práce s reálnými doklady.13. Trendy, využití internetu pro marketing v oblasti sportu.14. Rezervní téma. Zápočtová lekce.
Získané způsobilosti
Student se seznámí se základy marketingu a managementu malého a středně velkého klubu a poznatky bude schopen aplikovat pro řízení klubu se zaměřením na občanské sdružení či fitness centrum v rámci živnostenského podnikání. Absolvent bude schopen realizovat malý grantový projekt pro podporu činnosti klubu.
Literatura
ČOV, Dostupné na www: http://www.olympic.cz/. NOVOTNÝ, J. Ekonomika sportu. 1. vyd. Praha VŠE, 1995. ISBN 80-7079-414-3. EGER, L. Marketing, management a financování malého a středně velkého klubu Ústí nad Labem: UJEP, 2005, , ISBN 80-7044-669-2. MŠMT, Dostupné na www: http://www.msmt.cz/sport. EGER, L. a kol. Strategie rozvoje školy. Plzeň: Cechtuma, 2002. ISBN 80-903225-6-5. ČÁSLAVOVÁ, V. Management sportu. Praha East West,2000. 2000. KOTLER,P. Marketing a management. Praha: Grada, 2001. KOČÍ, P., aj. Nevýdělečné organizace. Dané a právo.Praha: ASPI. 2005.
Požadavky
80% účast na cvičeních, aktivní práce s případovými studiemi a na projektech v týmu, zápočtový test, zkouška je písemná.
Garant
Ing. Jiří Uhman
Vyučující
Ing. Jiří UhmanIng. Jiří Uhman