Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika VV III (KV1 / 4058)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KV1 / 4058 - Didaktika VV III, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Konceptová analýza výukového modelu ve výtvarné edukaci.2. Cíle a metody výtvarné edukace.3. Alterace didaktického díla na základě konceptové analýzy výuky výtvarné výchovy.4. Proměny oboru vizuálních médií v interdisciplinárních vazbách ve 20. století.5. Středověky prostor.6. Fenomén proměny prostoru a času ve vizuálních oborech.7. Prostor díla, prostor v díle, žitý prostor.8. Smyslový přepis ve výtvarné výchově.9. Vztah viděného a slyšeného ve výtvarné výchově.10. Zcizení významu ve výtvarné výchově.11. Posuny v charakteru uměleckého díla a ve způsobu jeho produkce na přelomu 20. a 21. století.12. Využití digitální tvorby ve výtvarné výchově..

Získané způsobilosti

Student získá základní informace o konceptové analýze výukového materiálu v primární výtvarné edukaci. Dále bude schopen vyhodnotit možné alterace vlastního pedagogického díla s ohledem k transformaci výukového obsahu dětem mladšího školního věku.

Literatura

Fulková, M. Diskurz umění a vzdělání. Praha, H+H, 2005. ISBN 978-80-7319-076-7.Dytrtová, K. Interpretace umění ve výtvarné výchově. Skripta UJEP. 2002. Kulka, T. k Umění a kýč, Torst, 1994 Praha. FULKOVÁ, Marie, Lucie HAJDUŠKOVÁ a Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění : vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2012. ISBN 978-80-7101-111-8.SLAVÍK, J., LUKAVSKÝ, J., HAJDUŠKOVÁ, L. Konceptová analýza výuky: didaktické poznatky z výzkumu reflexí studentů učitelství výtvarné výchovy. In: Pedagogická orientace, 20(4), s. 69-91. Praha, 2004. ISSN 1211-4669. BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903-4520-4.PIAGET, J., INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte. Praha: Portál 1997. Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha. 1998.

Požadavky

Aktivní účast na přednášce i v seminářích.

Garant

PhDr. Radka Růžičková, Ph.D.