Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika VV II (KV1 / 6107)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KV1 / 6107 - Didaktika VV II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Ve třetím ročníku je nutné zařadit rozbor výsledků z praxí. A to nejen dětských prací, ale i cest k jejich tvorbě. Seminář komentuje přístupy jednotlivých studentů (animační, projektové, různé) a tím rozvíjí možnosti všech ostatních tím, že odhaluje vějíř variant. Sleduje se míra tvořivosti, ale i proměna kontextů, které dílo a jeho vnímání ovlivňují. Cílem je rozvíjet u studenta nejen schopnost vnímat odlišné přístupy v procesu vnímání a tvorby, ale i tvorbu žáků posouvat a prohlubovat. Dochází k propojování jednotlivých předmětů a interdisciplinárním spojům a vazbám. Zejména mezi výtvarnými a hudebními obory, kde se řešení často sama nabízejí, protože oba obory mají své postupy založené na tvořivosti a vnímání kontextu.

Získané způsobilosti

Student získá základní informace a schopnost uplatnit teoretické poznatky z teorie didaktiky výtvarné výchovy v praktické rovině.

Literatura

Roeselová, V. Námět ve výtvarné výchově. Sarah, Praha. 1995. Roeselová, V. Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000. 2000. Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha. 1998. Hazuková, H., Slavíková, V., Slavík, J. Výtvarné čarování, artefiletika pro předškoláky a mladší školáky, PF UK 00.

Požadavky

Znalost vývoje a zvláštností dětského výtvarného projevu. Koncept výtvarného projektu.

Garant

PhDr. Radka Růžičková, Ph.D.