Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vybrané aspekty empirického výzkumu (KVV / D056)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / D056 - Vybrané aspekty empirického výzkumu, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Specifika bádání v přírodních a společenských vědáchPedagogický výzkum - opora pedagogické teorie a propojení pedagogickou praxíKlíčové aspekty výzkumné činnosti:rešerše informačních zdrojů, badatelské záměry, výzkumné problémy, hypotézy - kvalifikované předpokladyDesign výzkumného projektu:etapy, výzkumný vzorek, výzkumné metody a nástroje, statistické proceduryPostkoncepční aspekty výzkumné činnosti:verifikace či falsifikace předpokladů, dílčí interpretace, zobecňující pohledy, analýza dalších rozvojových možností daného přístupu.Geneze a uspořádání výzkumné zprávy.Praktické aplikace badatelské činnosti v oblastech studentského zájmu.

Literatura

nullHENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.KERLINGER, F.N. Základy výzkumu chování. Praha, Academia,, 1972. Mareš, J., Gavora, P. Anglicko-český pedagogický slovník - English-Czech Educational Dictionary. Praha, Portál, 1999. ISBN 80-7178-310-2.CHRÁSKA, M. Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0.BORG, W. R., GALL, M. D. Educational research: a guide for preparing a thesis or dissertation proposal in education. New York: Longman, 1989. FAJKUS, B. Filosofie a metodologie vědy: vývoj, současnost a perspektivy. Praha: Academia, 2005. ISBN 80-200-1304-0.MAŇÁK, J., et al. Kapitoly z metodologie pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-1031-2.MORGAN, D. L. Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu. Tišnov: Sdružení SCAN; Boskovice: Psychologický ústav AV ČR; Brno: Albert, 2001. ISBN 80-85834-77-4.MASON, J. Qualitative Researching. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2002. ISBN 978-0-7619-7428-4.GAVORA, P. Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu. Bratislava: Regent, 2006. ISBN 80-88904-46-3.GULOVÁ, L., ŠÍP, R. Výzkumné metody v pedagogické praxi: nové paradigma pedagogického výzkumu, tradiční a netradiční metody výzkumu, vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků, případová studie drogových kariér. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4368-4.CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: VUP, 2000. ISBN 80-7067-798-8.

Požadavky

Předložení modelového výzkumného šetření v rozsahu 20 stran textu spojeného s odbornou rozpravou nad metodologickými aspekty realizovaného šetření a možnostmi statistické analýzy dat.

Garant

doc. PaedDr. Pavel Doulík, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Pavel Doulík, Ph.D.doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.