Předmět PV Rafting a kanoistika na divoké vodě (CCV / 4098T)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / 4098T - PV Rafting a kanoistika na divoké vodě, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsahem je zvládnutí specifických dovedností a znalostí v podmínkách přírodních řek, které mají vhodné podmínky pro rafting a kanoistiku na divoké vodě (zpravidla v zahraničí - Rakousko, Slovinsko atd.). Jedná se o velmi náročnou formu výuky, vhodnou pro studenty se základními zkušenostmi ze základních kurzů vodní turistiky a kanoistiky. Základem jsou celodenní akce sjíždění vybraných úseků řek, které svojí obtížností budou odpovídat současným dovednostem jedinců tak, aby byla zajištěna kultivace těchto dovedností a jejich rozvoj. Důraz je především kladen na dobrou přípravu, bezpečnost, taktiku a orientaci v náročných podmínkách vodních toků i na specifika záchrany tonoucího na divoké vodě. Součástí programu jsou rovněž základní ekologické aspekty související s vhodným chováním v citlivých přírodních lokalitách. Kurz navazuje na základní kurzy aktivit v přírodě a je součástí koncepce výuky pohybových aktivit v přírodě. Smyslem kurzu je vytváření specifických prožitků, sebereflexe, prohloubení a rozšíření poznatků o pobytu a pohybu v náročných přírodních podmínkách.
Získané způsobilosti
Student si prohloubí dovednosti z oblasti kanoistiky v prostředí divoké vody.
Literatura
BÍLÝ, M., KRAČMAR, B., NOVOTNÝ, P. Kanoistika. I. vyd. Praha: Grada, 2001. KRAČMAR, B. Základy jízdy na kanoi. Těl. Vých.Sport. Mlád. 1995, č. 5. s. 22 - 30. 1995. DOLEŽAL, T. a kol. Základy kanoistiky a vodní turistiky. Praha: UK, 1999.
Požadavky
účast na kurzu v plném rozsahu, záchrana na divoké vodě
Garant
Mgr. Jiří Kostínek
Vyučující
Mgr. Jiří KostínekPhDr. Martin Škopek, Ph.D.