Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika Tv a sportu (CCV / 4251T)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / 4251T - Didaktika Tv a sportu, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Témata společných konzultací, pracovních seminářů a samostudia:- Činitelé pedagogického procesu.- Metodicko - organizační formy.- Aplikace didaktických metod a postupů.- Tvorba záměrných didaktických situací.- Didaktické aspekty a specifika motorického učení- Příprava trenéra (cvičitele) na tréninkovou (cvičební) jednotku.- Realizační fáze tréninkového (cvičebního) procesu.- Diagnostická činnost trenéra (cvičitele).- Facilitace pohybových činností.- Komunikace trenér (cvičitel) sportovec.- Rozvoj osobnosti sportovce.- Sebereflexe a sebezdokonalování trenéra (cvičitele).- Tělesné a psychické zatížení trenéra a sportovce.- Aktuální problémy didaktiky TV a sportu.Obsah seminářů je zaměřen na skladbu tréninkové nebo cvičební jednotky, na tvorbu projektu v tělesné výchově a tréninkových plánů, efektivitu tréninkové jednotky, projektové, realizační a diagnostické činnosti trenéra nebo cvičitele tělesné výchovy. Pozornost je věnována specifikám motorického učení ve vztahu k jednotlivým sportovním odvětvím, didaktickým postupům a metodám a jejich uplatnění v tělesné výchově a sportu, hodnocením, metodickými materiály a právními předpisy.

Získané způsobilosti

Student zná (umí):- aplikovat didaktické činitele do tréninkových plánů- objasnit činnosti trenéra nebo cvičitele v přípravné, realizační a diagnostické fázi tréninkového procesu - vysvětlit problémy uvedené v přípravě na ústní zkoušku

Literatura

Svoboda, B. Pedagogika sportu. Praha, 2007. Jansa,P. a Dovalil,J.aj. Sportovní příprava. Praha, 2009. Horkel, V. Teorie a aplikace tvorby školních vzdělávacích programů v tělesné výchově. Ústí nad Labem, 2012. ISBN 978-80-7414-513-1.ANTALA, B. aj. Didaktika školské tělesne výchovy. Bratislava: UK, 2001. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika tělesné výchovy (Skriptum). 1. vyd. Praha : UK, 187s. ISBN 80-7184-127-7. 1995. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.SKALKOVÁ , J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.PASCH, M., ET AL. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-3.TUPÝ,J., SÝKORA,B., FROMEL,K. Tělesná a sportovní výchova.Praha.:SPN, 1990. Praha: SPN, 1990.

Požadavky

Aktivní účast na výuce.Písemné přípravy a prezentace příspěvků na předem určené semináře. Zkouška ústní

Garant

doc. Mgr. Vladimír Horkel, CSc.

Vyučující

doc. PaedDr. Ladislav Bláha, Ph.D.Mgr. David Cihlářdoc. Mgr. Vladimír Horkel, CSc.doc. PaedDr. Ladislav Bláha, Ph.D.Mgr. David Cihlářdoc. Mgr. Vladimír Horkel, CSc.