Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika volného času - SPAk (CCV / G0303)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / G0303 - Pedagogika volného času - SPAk, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Analýza jednotlivých diagnostických metod z teoretických a praktických hledisekAnalýza jednotlivých fází diagnostické činnosti z teoretických a praktických hledisekAnalýza pedagogické diagnostiky z teoretických a praktických hledisekFormulace výsledků diagnostického šetřeníFunkce volného času dětí, mládeže a dospělýchCharakteristika metody analýzy a hodnocení produktů činnostíCharakteristika problematiky volného času z hlediska výchovného působeníCharakteristika přirozeného experimentu v zařízeních pro výchovu mimo vyučováníInterpretace získaných údajů z jednotlivých metod pedagogické diagnostikyKomparativní přehled výchovy mimo vyučování v EvropěMetody analýzy a interpretace zprostředkovaných informacíMetody, druhy pozorování, rozhovoruVymezení pojmu volný čas z hlediska teoretických a praktických poznatkůOvěřování jednotlivých metod při činnosti v jednotlivých zařízeních z hlediska vykonávané profese

Získané způsobilosti

Předpokládané výsledky - student:- zná zákonitosti mezilidské komunikace a sociální percepce a umí je využívat - umí jednat s lidmi a využívá prvků asertivního přístupu - dovede vhodně působit na klienty a motivovat je- umí empaticky a aktivně naslouchat- zná mechanismy sociálního učení- dovede nahlížet na člověka v procesu socializace, při formování jeho názorů a postojů- zná psychologické mechanismy fungování malých skupin, zejména rodiny- je schopen interpretovat dynamické změny ve skupině- dovede vysvětlit pozici a roli klienta ve skupině- chápe rolové konflikty- naučí se psychosociální hry pro diagnostiku a podnícení skupinových zdrojů růstu- dovede připravit a realizovat výchovný projekt v praxi

Literatura

Hofbauer, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.Pávková, J. et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.Hájek, B., Pávková, J. et al. Školní družina. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-751-5.Spousta, V., et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-1007-X.Dvořáček, J. Základy pedagogiky. Praha: UK PF, 2004. ISBN 80-7290-159-1.Vážanský, M., Smékal, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: MU, 1995. ISBN 80-901737-9-9.

Garant

Mgr. Lenka Hlavičková, Ph.D.PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.