Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá praxe I (CCV / G4145)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / G4145 - Souvislá praxe I, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Seznámení se s cíli a hlavními činnostmi konkrétní instituce, dále s jejím umístěním v systému pedagogických institucí.- Seznámení s organizačními a řídícími dokumenty, vnitřním řádem organizace a dalšími souvisejícími předpisy, včetně platné legislativy.- Seznámení se s pedagogickou dokumentací na úrovni nastavování výchovných strategií (cíle, metodika). Posouzení, zda je možné pomocí nastavených strategií objektivně dosahovat avizovaného cíle.- Stínování práce pověřeného pedagogického pracovníka, seznámení se s konkrétními cíli, úkoly, a pedagogickou dokumentací na danou výchovnou jednotku. Provedení reflexe denních činností, jakožto východiska pro plnění stanovených cílů.- Osvojování si znalostí a praktických dovedností z oblasti aktuální aplikované diagnostiky, pokud je v instituci používána. Pokud není student má možnost v konzultaci s pověřeným pracovníkem navrhnout adekvátní metody diagnostiky a odůvodnit jejich užití.- Tvorba individuálního týdenního plánu působení na výchovnou skupinu nebo jedince - klienta zařízení (vše dle typu zařízení a individuálních potřeb klienta). Důraz opět kladen na stanovování a cílů a metodiku jejich dosahování.- Kontrola, hodnocení a případná modifikace vytvořeného individuálního plánu - konzultace s pověřeným pracovníkem.- Výběr konkrétní intervenční metody a její aplikace v praxi (pod dohledem pověřeného pracovníka zařízení). Provést reflexi aplikace.

Získané způsobilosti

Oborové znalosti: studenti získají průnik v oblasti aplikace teorie do praxe; studenti si osvojí náhled na práci s pedagogickým systémem v praktické rovině, v konkrétní instituci; studenti se seznámí s pedagogickým rozměrem "živé" interakce s dítětem (klientem); studenti se seznámí s podmíněností pedagogických intervencí platnou legislativou praxi Oborové dovednosti: studenti zlepší své komunikační schopnosti; studenti si osvojí další potřebné strategie pro provádění terénní pedagogické diagnostiky, nastavování cílů i konkrétních pedagogických intervencí v praxi; studenti získají možnost uvědomit si míru odpovědnosti za realizaci výchovně vzdělávacího procesu při kontaktu s konkrétním jedincem; Studenti si mohou zlepšit svou schopnost sebereflexe a sebekorekce v oblasti konkrétní pedagogické činnosti

Literatura

Adekvátní a aktuální kurikulární dokumenty. Adekvátní legislativní dokumenty. Adekvátní organizační a řídící dokumenty.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.