Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchovné a profesní poradenství (CCV / G4146)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / G4146 - Výchovné a profesní poradenství, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Poradenství, poradenský systém, úloha poradenského pracovníka- Okruhy nejčastěji řešených výchovných problémů- Základní teoretické koncepce (terapeutické směry)- Poradenské metody a strategie- Diagnostický aspekt v práci sociálního pedagoga- Didaktické testy a sociometrické techniky- Zátěž, pedagog a dítě- ZÁKLADY MANAGEMENTU se zaměřením na kompetence k rozvoji a zdokonalování v profesi a v oblasti vedení dalších lidí.- Okruh řešící problematiku EMOČNÍ INTELIGENCE tak, aby bylo dosaženo lepšího porozumění ostatním lidem.- Problematika SYNDROMU VYHOŘENÍ, kdy je studium zaměřeno na prevenci a identifikaci tohoto fenoménu.- ZÁKLADY RÉTORIKY, kdy by měl absolvent dosáhnout zlepšení komunikačních a sebeprezentačních kompetencí.

Získané způsobilosti

Na základě získaných dovedností jsou studenti schopni využívat psychoterapii a diagnostické metody v oblasti poradenství. Schopnost základní diagnostiky patologických jevů kvalifikovaně přistupovat ke klientovi. Studenti porozumí základním termínům z oblasti managementu, emoční inteligence, inteligence a prevence syndromu vyhoření a z oblasti rétoriky. Dokážou charakterizovat jednotlivé problémové okruhy a určit trajektorii vlastního zdokonalování a rozvoje v těchto okruzích u sebe i u svých profesních partnerů.

Literatura

ŘÍČAN, P. Dětská klinická psychologie. Praha : Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-512-2.VENDEL, Š. Kariérové poradenství. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1731-9.DONELLY, J.H.; GIBSON, J.L.; IVANCEVICH, J.M. Management. Praha: Grada, 1997. ISBN 80-7169-422-3.SVOBODA, M.; KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.KLEIBL, J., DVOŘÁKOVÁ, Z., ŠUBRT, B. Řízení lidských zdrojů. Praha: C.H.Beck, 2001. ISBN 80-7179-389-2.VETEŠKA, J., VACÍNOVÁ, T. Aktuální otázky vzdělávání dospělých. Praha: UJAK, 2011. ISBN 978-80-7452-012-9.MARGRETTA, J. Co je to management. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-106-2.BERTL, I. Grafologie v andragogickém a profesním poradenství. Ústí nad Labem: UJEP, 2011. ISBN 978-80-7414-404-2.MONROE, J. Ideální kariéra a zaměstnání. Prha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1947-4.VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0181-8.HAVIGEROVÁ, M. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3857-4.VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

PhDr. Ing. Ivan Bertl