Předmět Speciálně pedagogická diagnostika v MŠ (CCV / G4233)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / G4233 - Speciálně pedagogická diagnostika v MŠ, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do studia předmětu, obsahová náplň, literatura a požadavky k zápočtu.2. Metodologické otázky oboru3. Diagnostická činnost a diagnostická metoda, zásady práce s diagnostickými metodami, diagnostika a její užití v praxi, základní vlastnosti diagnostických metod (objektivita, standardizace, reliabilita, validita), klasifikace pedagogicko psychodiagnostických metod.4. Vybrané informace o statistických pojmech a postupech v pedagogické a psychosociální diagnostice.5. Statistické postupy, parametrické a neparametrické postupy, vybrané nejčastěji používané postupy v praxi, popisné a deskriptivní statistické metody, vyjádření závislosti jevů.6. Klinické metody: Pozorování, rozhovor, anamnéza, analýza produktů, atd.7. Testové metody: Výkonové testy (testy inteligence, speciálních schopností, vědomostní), testy osobnosti (projektivní metody, objektivní testy, dotazníky, posuzovací stupnice).8 - 9. Speciálně pedagogický nález a zpráva. Nález orientovaný klinicky, exploračně testový, orientovaný testově, nález narativní (dynamicko komplexní), orientovaný na složky osobnosti.10. Plán individuálního působení a rozvoje a jeho tvorba na základě diagnostiky.11. Tvorba plánu, jeho kontrola a hodnocení účinnosti.12. Výběr aktivit, pracovní, vzdělávací, speciální, zájmové aktivity a postupy.
Získané způsobilosti
Posluchači získají přehled a praktické znalosti potřebné k práci s diagnostickými metodami a postupy, využívanými aktuálně v praxi speciální pedagogiky v rámci edukace a rozvoje osob se speciálními vzdělávacími potřebami.
Literatura
Eysenckovy dotazníky EPQ - R, IVE, B - J.E.P.I.. Bratislava: Psychodiagnostika, 1989. SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: TRITON, 2007. ISBN 978-80-7387-014-0.HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. DIAGNOSTIKA. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: UK, 2004. ISBN 80-246-0319-5.Matějček, Z. Dyslexie, specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H, 2007. HADJ MAUSSOVÁ, Z. ET AL. Pedagogicko psychologické poradenství I, vybrané problémy. Praha: UK, 2005. ISBN 80-7290-215-6.Vybrané testy Psychodiagnostika Brno s.r.o.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
PhDr. Slavomil Fischer, Ph.D. MBA