Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychopedie 1 (CCV / G4456)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / G4456 - Psychopedie 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Mentální retardace, klasifikace mentální retardace, psychopedie a její zařazení v systému speciální pedagogiky- Etiologie, prevence a diagnostika mentální retardace- Psychosociální specifika mentálně retardovaných- Historický vývoj péče o jedince mentální retardací, demencí a jinými psychickými poruchami, aktuální trendy v oblasti péče a edukace osob s m. r., komprehenzivní rehabilitační péče, práva osob s mentálním postižením- Systém vzdělávání osob s mentální retardací (informativně, podrobně viz Psychopedie 2)- Vyučovací metody a formy v oblasti vzdělávání osob s mentálním postižením, speciálně pedagogické poradenství ve vztahu k jedincům s mentální retardací, IVP, kurikulární dokumenty pro vzdělávání mentálně postižených, podpůrná opatření realizovaná ve vztahu k osobám s m. r., integrativní a inkluzivní přístup - podmínky, možnosti.- Raná péče a intervence- Terapeuticko-formativní přístupy v práci s mentálně retardovanými osobami- Problematika zaměstnávání osob s m. r., sociální služby, volnočasové a integrační aktivity pro osoby s m. r.

Získané způsobilosti

Student je schopen charakterizovat mentální retardaci a její stupně dle závažnosti postižení, je schopen vymezit možné příčiny vzniku mentální retardace, zná postupy diagnostiky m. r. a je schopen charakterizovat psychosociální specifika osob s mentální retardací, zná důležité etapy vývoje péče o osoby s mentální retardací a moderní trendy v přístupu k péči a vzdělávání osob s mentální retardací, zná systém vzdělávání osob s mentálním postižením, zná metody a formy práce v oblasti vzdělávání osob s mentálním postižením. Student je schopen charakterizovat terapeuticko-formativní přístupy využitelní při práci s osobami s m. r. a je schopen definovat jejich možný přínos. Student rovněž zná práva osob s m. r. a je schopen popsat služby a integrační aktivity určené pro uvedenou cílovou skupinu.

Literatura

VALENTA, M., MICHALÍK, J., LEČBYCHm M. a kol. Mentální postižení v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3829-1.ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, I. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7060-7.VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie. Praha: Parta, 2013. ISBN 978-80-7320-187-6.ČERNÁ, M. a kol. Česká psychopedie. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-246-1565-3.VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: PAIDO, 2004. ISBN 80-7315-071-9.FISCHER, S., ŠKODA, J., SVOBODA, Z., ZILCHER, L. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. Terapie ve speciálně pedagogické péči. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-010-7.FRANIOK, P. Vzdělávání osob s mentálním postižením. Ostrava: OU, 2005. ISBN 80-7368-150-1.NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

Mgr. Zdeněk Svoboda, Ph.D.