Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Poruchy autistického spektra (CCV / G4463)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / G4463 - Poruchy autistického spektra, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Úvod do problematiky, vymezení PAS v rámci speciální pedagogiky.- Základní popis PAS, historie.- Popis základní "triády" postižení, komunikace, sociální interakce, představivost.- Klasifikace PAS dle MKN-10 a DSM- IV (V).- Dětský autismus, přehled diagnostických kritérií, klinický obraz.- Atypický autismus, přehled diagnostických kritérií, možný klinický obraz, odlišnosti.- Rettův syndrom, prevalence v populaci, popis poruchy, vymezení z hlediska genetického a speciálně pedagogického.- Dětská dezintegrační porucha, diagnostická kritéria, klinický obraz.- Aspergerův syndrom, diagnostická kritéria, klinický obraz, klasifikace.- Aktuální mezinárodní poznatky v oblasti PAS.- Diagnostické metody CHAT, ADI-R, CARS, MIGDAS.

Získané způsobilosti

Studenti dokážou vymezit základní soudobá paradigmata z oblasti jedinců s PAS a na základě diagnostických kritérií rozeznat jednotlivé poruchy.

Literatura

GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 2008. HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. Dětský autismus: Přehled současných poznatků. Praha: Portál, 2004. THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006. ISBN 978-80-262-0215-8.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-214-9.FISCHER, S., ŠKODA, J., SVOBODA, Z., ZILCHER, L. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.ČADILOVÁ, V., JÚN, H., THOROVÁ, K. Agrese u lidí s mentální retardací. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-390-1.VINSON, B. P. Preschool and School-Age Language Disorders. Florida: Cengage Learning., 2012. ZVOLSKÝ, P. ET AL. Speciální psychiatrie. Praha: Karolinum, 2001. ZILCHER, L. Verbální projevy žáků s autismem při afektivních záchvatech. In Sborník kol. autorů (Eds.), Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. Ústí and Labem: UJEP, 2013. ISBN 978-80-7414-602-2.VOSMIK, M., BĚLOHLÁVKOVÁ, L. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: Možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2010.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího